Zostań SuperPartnerem


Pobierz darmowy fragment książki Zostań SuperPartnerem w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link, a później w zakładkę ‘Fragment ebooka’.

Jak wybrać program partnerski?

Przede wszystkim powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie:

Jaki program partnerski jest odpowiedni dla mnie i dla mojej strony www?

Kluczem jest tu dopasowanie rodzaju produktów/usług do tematyki Twojej strony.

Niezależnie od tego, istnieje cały szereg parametrów, które należy brać pod uwagę. Jest wiele programów partnerskich, a ich liczba stale wzrasta. Istotnym elementem jest więc wybór odpowiedniego.

Kryteria wyboru programów partnerskich i MLM-ów

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę:

1. Kiedy powstała firma i od jak dawna funkcjonuje program partnerski. Im dłuższy staż, tym większa wiarygodność. Do nowych PP trzeba podchodzić ze specjalną ostrożnością, szczególnie jeśli zarówno PP jest nowy, jak i sama firma niedawno powstała.

2. Jakie są podstawy prawne działania. Zgodnie z polskim prawem, na stronie www powinny znajdować się detale dotyczące nazwy, adresu, statusu prawnego przedsiębiorstwa itp.

3. Jaki jest globalny obrót firmy. Im większy, tym większa wiarygodność, lecz niekoniecznie lepsze warunki dla partnerów.

4. Asortyment produktów, ich jakość i unikalność. Zdecydowanie efektywniejsza i zyskowniejsza jest sprzedaż produktów, które nie są ogólnodostępne. Powinny to być towary, które nie są osiągalne na półkach tradycyjnych sklepów, czy nawet sklepów internetowych. Im bardziej unikalny i ekskluzywny produkt, tym lepiej.

5. Zaplecze produkcyjne, administracyjne, badawczo-rozwojowe i usługowe. Jeśli takowe istnieje, oznacza to, że masz do czynienia z poważnym kontrahentem, który zainwestował sporo funduszy, gdzie funkcjonuje długoterminowy plan działania i ewentualność rozwoju tak firmy, jak i PP.

6. Jakie gwarancje daje firma na swoje produkty. To bardzo ważne. Stanowią one tzw. wartość dodaną, na którą klienci zwracają baczną uwagę i w wielu wypadkach to nie cena zadecyduje o zakupie, lecz oferowane gwarancje i serwis. Jeśli produkt jest sprzedawany online, wg prawa istnieje obowiązek udzielenia klientowi prawa zwrotu towaru w ciągu 10 dni.

7. Łatwość startu, czy nie ma nadmiernych wymagań dotyczących kosztów, doświadczenia, szkoleń. Zdarza się, że aby zostać uczestnikiem PP, musisz zakupić określony produkt lub wydać gotówkę w inny sposób. Nierzadko jest to próba „upchnięcia” towaru, bez oglądania się na późniejsze konsekwencje.

8. Dostęp do informacji o stosowanym planie marketingowym, premiach etc. Wszystko to powinno być dostępne na www lub na żądanie. Zdarza się, że o niektórych ograniczeniach, wymogach lub obowiązkach można dowiedzieć się dopiero po zapisaniu się lub spełnieniu innych wymogów, np. zakupieniu produktu.

9. Czy plan marketingowy jest oparty na obrocie wynikającym z zakupu towaru. Niestety, nierzadko zdarza się, że pod nazwą PP, MLM czy też inną kryje się tak naprawdę system piramidalny lub typu ponzi. Trzymaj się od tego z daleka! Więcej czytaj o tym w rozdziale „Unikaj programów piramidalnych”.

10. Czy istnieją programy szkoleniowe dla dystrybutorów i liderów. Każdy szanujący się PP powinien udostępniać choćby podstawowe materiały informacyjne, szkoleniowe i marketingowe. Jeśli są to tylko bannery i przykładowe teksty reklamowe, to jest to stanowczo za mało i świadczy o tym, że firma nie przykłada się zbytnio, a PP jest tylko dodatkiem do ich działalności. Powinna sukcesywnie dodawać nowe materiały informacyjne i szkoleniowe.

11. Liczba dystrybutorów/partnerów/klientów.

12. Czy premie wypłacane są regularnie?

13. Jaki procent ceny produktu wraca do sieci w postaci premii. W większości wypadków powinno być nie mniej niż 50%, choć w niektórych, specyficznych branżach jest to wręcz niemożliwe. W przypadku usług, gdzie cena płacona przez klienta stanowi blisko 100% zysku, z pewnością prowizja nie powinna być mniejsza niż połowa.

Poza specyficznymi przypadkami, gdy oferowana prowizja jest mniejsza niż 25-30%, nawet nie zawracam sobie głowy czytaniem warunków.

1. Czy firma ma lub przewiduje dostęp do dodatkowych serwisów.

2. Czy produkt jest dostępny wyłącznie dystrybutorom tej firmy, czy też można go nabyć poprzez inny kanał dystrybucji. Jeśli tak jest, Twoje szanse na sprzedaż ewidentnie maleją.

3. W jaki sposób zamawia i otrzymuje produkty. Procedura nie powinna być żmudna ani skomplikowana, gdyż to zniechęca tak klientów, jak i partnerów. Dobra logistyka świadczy o sprawności i operatywności firmy.

4. Czy istnieją jakiekolwiek limity obowiązujące dystrybutorów. Jeżeli wypłaty określonych premii są obwarowane koniecznością osiągnięcia określonego, wysokiego obrotu, świadczy to, iż firma chce „wyżyłować” dystrybutora. Premie, do których nie zakwalifikował się dystrybutor, stanowią ekstra zysk firmy. Powinieneś dostawać tyle, ile wypracujesz. Limity do 100 złotych są racjonalne. Trzeba brać pod uwagę koszty każdego przelewu i księgowania każdej wypłaty.

5. Czy istnieje możliwość rozwoju biznesów na rynkach międzynarodowych. Jeśli tak, stwarza to dodatkowe, duże możliwości zysku.

6. Czy dystrybutorzy mają jakikolwiek wpływ na politykę i działalność firmy. Niestety, najczęściej organizatorzy PP wychodzą z założenia, że oni wiedzą najlepiej i jest tak i tak, bo… Jest to jeden z największych błędów firm tworzących PP. Wydaje im się, że technika i ich kalkulacje to główne filary sukcesu. Jednak często są to dyletanci w kwestii samej sprzedaży poprzez PP oraz w zakresie sponsorowania. Nie znają tematu od strony partnerów i często nie chcą uwzględniać ich wniosków i opinii. Prawda jest taka, że jeśli ktoś nie ma doświadczenia w określonych działaniach, powinien uczyć się od tego, który wie, jakie procesy, techniki i mechanizmy tu działają. Liderzy posiadający doświadczenie w PP i MLM powinni być wręcz hołubieni przez organizatorów PP. Oprogramowanie może napisać wielu ludzi, tych co dużo wiedzą i potrafią w zakresie sprzedaży i sponsorowania nie jest tak wielu…

7. Czy firma reklamuje swoje produkty, gdzie i w jaki sposób. Ma to wpływ na wysokość prowizji, jakie daje dystrybutorom. Im większy budżet przeznaczony na reklamę, tym mniejszy procent obrotu może być przydzielony partnerom. Jeśli reklama odnosi się bezpośrednio do strony głównej firmy, to zabiera partnerom pieniądze, ponieważ w cenę detaliczną produktu jest wliczona prowizja dla partnerów. Sprzedając bezpośrednio ze swojej strony głównej „łykają” Twoją prowizję, zmniejszając Twoje szanse na zarobek.

8. Czy firma jest członkiem Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. W zasadzie nie dotyczy to większości PP, natomiast w przypadku MLM-ów nieposiadanie członkostwa SSB to duża „krecha”… Świadczy bowiem o tym, że nie stosuje się do przyjętych przez Stowarzyszenie zasad, a są one podstawą uczciwego i prawego działania w tym systemie.

9. Czy firma otrzymała nagrody i wyróżnienia.

10. Czy jest cytowana w literaturze i czasopismach biznesowych.

11. Jak wygląda etyka i reguły sponsorowania. Dokładnie czytaj regulamin i sposoby wynagradzania. Nie stosując się do zasad narażasz się na przykre konsekwencje. Jeśli jednak prawie wszystko jest dozwolone, oznacza to, że ludzie w tej firmie nie mają bladego pojęcia o funkcjonowaniu PP czy MLM.

12. Czy w pełni możesz wierzyć w uczciwość firmy i na czym opierasz swoją wiarę.

13. Jaki typ planu marketingowego wykorzystuje dana firma. Zwykle z góry odrzucam wszelkie piramidy, ponzi, matryce itp. Więcej czytaj na ten temat w rozdziale „Unikaj programów piramidalnych”.

Każdy z tych elementów zwykle potrzebuje rozwinięcia i/lub dodatkowego zbadania. Jednakże już sam fakt brania pod uwagę powyższych parametrów potrafi otworzyć oczy na te tematy, z których istnienia nie zdaje sobie sprawy wiele osób podejmujących współpracę z różnymi firmami.

Korzystanie z programów afiliacyjnych/rekomendacyjnych to w dzisiejszej rzeczywistości nie tylko moda, lecz wymóg naszych czasów. Zarówno dla producentów i usługodawców, jak również dla wielu ludzi poszukujących alternatywy w swoim życiu i możliwości dodatkowych (lub podstawowych) dochodów. Ponieważ jednak w każdej dziedzinie są giganci i maluczcy, warto mieć na uwadze, z kim się związujemy. Rozwody, także w dziedzinie biznesu, nie są zbyt przyjemne.

Jeśli miałbyś do wyboru: zostać dealerem Coca Coli lub dystrybutorem lokalnej wytwórni wód gazowanych, co wybrałbyś? Ta sama zasada obowiązuje w wyborze partnera w biznesach rekomendacyjnych.

Czytaj dalej…

Jak skorzystać z wiedzy zawartej w pełnej wersji ebooka?

Jeśli chcesz się dowiedzieć tego, o czym nie wie 90% uczestników programów partnerskich, wystarczy, że zamówisz pełną wersję książki Zostań SuperPartnerem.

Zamów już teraz i zacznij zarabiać poważne pieniądze na programach partnerskich!


Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:



Zgadzam się z Polityką Prywatności

Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz

wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.


Podobne wpisy

  • Czas na e-biznes (część II)
  • Google AdSense
  • Programy partnerskie w praktyce
  • Pozycjonowanie dla początkujących
  • Czas na e-biznes
Tags: , , , , , , , Darmowe

Komentarze:

  • Delicious
  • Facebook
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Twitter

Leave a Reply

(required)

(required)


Przydatne narzędzia pozycjonera

Poznaj darmowe narzędzia, które skazują właścicieli stron internetowych na sukces.

Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna

Najważniejsze narzędzia w ebiznesie

Wszystko, co musisz wiedzieć, by odnieść sukces w ebiznesie.

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW? 120 praktycznych wskazówek

Poznaj 120 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW.

FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów Złotego Programu Partnerskiego.

Dołącz do nas – zostań partnerem Złotego Programu Partnerskiego

Jak zarabiać w najlepszym programie partnerskim w polskim internecie? Dowiedz się jak to wszystko działa i jak czerpać korzyści...

10 mitów pozycjonowania stron internetowych

Poznaj 10 mitów, które sabotują Twoje działania, dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

7 rzeczy,które musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę WWW

Jak sprawić, aby Twoja strona www przyciągała klientów, wzbudzała zaufanie i sprawiała wrażenie profesjonalizmu?

5 najlepszych listów handlowych

Poznaj pięć najskuteczniejszych listów promocyjnych, jakie kiedykolwiek stworzono.

5 najlepszych pomysłów na biznes w domu

Ten artykuł jest o pomysłach na swój własny domowy biznes. znajdziesz tutaj 5 pomysłów, które możesz wykorzystać oraz czerpać...

Jakie strony zarabiają w sieci?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak...

Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…

Autorem artykułu jest Krzysztof Partyka Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…Nigdy zarabianie w internecie nie było takie proste. Przekonaj...

Jak zarobić pierwszą prowizję?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Chciałbyś zarobić swoją pierwszą prowizję w programach partnerskich, ale nie wiesz jak? A może...

Zapisujemy ludzi do Złotego Klubu

Autorem artykułu jest Tomek Urban Załączam program Mozilla Thunderbird – odbieram pocztę. Znowu przyszło kilka maili z programu partnerskiego...

Jak wybrać odpowiedni program partnerski

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk Wiele osób zaczynających swoją przygodę z programami partnerskimi zastanawia się – który z nich...

Wszystko o programach partnerskich

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski Programy partnerskie są najlepszym sposobem na rozpoczęcie zarabiania w internecie. Praktycznie nie trzeba w...

Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel Programy partnerskie są najpopularniejszym internetowym źródłem dochodów firm i osób prywatnych. Co jednak muszę...

Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Przejdź mój specjalny, darmowy kurs a uzyskasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie pozycjonować strony w wyszukiwarkach. Ten intensywny, 8częściowy...

Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu

Ten kurs to ponad 600 darmowych lekcji e-Biznesu. Jako czytelnik Darmowego Biuletynu CzasNaE-Biznes co 3 dni otrzymasz jedną z...

Pozycjonowanie dla początkujących

Zrobiłeś stronę www i nie generuje Ci ona żadnych zysków? Spójrz w statystyki, być może to właśnie kwestia pozycjonowania....

Google AdSense

Czy wiesz, że niektóre strony internetowe generują kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznego dochodu praktycznie bez większego nakładu pracy? Dowiedz się...

Czas na e-biznes

Poznaj biblię e-biznesu. Książka ta zawiera ponad 600 stron wiedzy o tym jak stworzyć i zarabiać w sieci.

Blogi – od sławy do pieniędzy

W jaki sposób zostać uznanym ekspertem w świecie blogerów? Jak na tym zarabiać? A może chcesz się po prostu...

Zostań SuperPartnerem

Zapoznaj się z biblią każdego uczestnika programów partnerskich. Autor tej książki z niejednego programu partnerskiego chleb jadł i wie...

Ile dni trzeba by zrobić stronę?

Autorem artykułu jest Tomek Urban Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie...

Programy partnerskie w praktyce

Poznaj porady jednego ze znanych uczestników wielu programów partnerskich. W tej książce Tomek Urban przedstawia ludzkim językiem to co...

Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?

Autorem artykułu jest Arek Czapla Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie bardzo modne stało się zarabianie przez Internet....