Programy partnerskie w praktyce (część IV)


Pobierz darmowy fragment książki Programy partnerskie w praktyce w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link, a później w zakładkę ‘Fragment ebooka’.


Przeglądam właśnie nasze polskie strony z artykułami do przedruku: www.artykularnia.pl i www.artelis.pl. Całkiem tam ładnie urósł dział Dom i Ogród… – wykorzystam to. Zarobię coś na sprzedaży projektów z programu partnerskiego www.TwojProjekt.pl (dostępnego na platformie PP www.proparter.pl).

Robię stronkę o budowaniu domów.
- Czy ja się znam na budowaniu domów?
- Pojęcia o domach nie mam, lecz kompletnie mi to nie przeszkadza.

Temat mojej strony?

Jak się domyśliłem, stron o projektowaniu, budowaniu domów dużo już w Internecie siedzi… Szukam więc swojej małej niszy. W tym celu wszedłem na stronę Google AdWords Keyword Tool External, a tam najpierw wpisałem hasło budowa domów i wyskoczyło mi coś takiego:

Źródło: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Wpisuję teraz w Google po kolei te hasła i szukam tego, na które jest najmniej wyników wprost pasujących do danej frazy. Muszę powiedzieć, że całkiem dużo stron z tej tematyki w Internecie już jest… ale jest też kilka haseł wolnych, jak choćby np.: budowa domu koszty, budowa taniego domu, budowanie domów (ach, ten polski język i odmiana słów), ile kosztuje budowa domu itd.

Wpisałem jeszcze do tych statystyk inne podobne hasła… znajdując między innymi takie hasła z niewielką ilością dokładnie „frazowo” odpowiadających im stron, jak: plany domu, projekt domów, katalog domów, ciekawe projekty domów, najciekawsze projekty domów, nowe projekty domów, nowoczesne projekty domów, projekt domu jednorodzinnego, projekty domów Białystok, projekty domów bliźniaczych, projekty domów dwurodzinnych, projekty domów kosztorys, projekty domów podpiwniczonych, projekty domów z basenem, projekty domów z garażem, projekty domów  z piwnicą, projekty domów z poddaszem użytkowym, typowe projekty domów…

Dużo tego!

No, niby miało być wiele stron o budowaniu domów… A i tak znalazłem coś dla siebie do wykorzystania. Kilka z tych haseł wykorzystam. Przy okazji szukania tych haseł, zajrzałem na różne strony o tej tematyce i co nieco o domach się już nauczyłem, by mieć jakiekolwiek pojęcie.

Zakładam stronę

Na nazwę mojej strony wybrałem takie najbardziej uniwersalne z tych znalezionych nisz, a więc: plany domów. Zrobiłem też nową subdomenę na posiadanym już koncie hostingowym www.plany-do - mow.ministrona.pl (rzecz jasna dla oszczędności kosztów, by nie kupować kolejnej domeny i kolejnego hostingu).

Teraz na szybko czas na jakąś prostą stronę WWW, mam do wyboru: zrobić samemu lub skorzystać z jakiegoś gotowego szablonu. Wybrałem drugą opcję, wpisałem w goglach „free templates architecture”, tym samym znalazłem kilka ciekawych pozycji.

Skorzystam z serwisu www.freewebsitetemplates.com, odpowiada mi to, co napisali w terms of use (mogę używać jak chcę – nawet modyfikować, nawet linka do siebie zwrotnego nie chcą, ale i tak umieszczę w ramach podziękowań).

Pasowały mi do tematyki te projekty:

1. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/architecture2
2. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/template22/
3. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/architecture/

Wybrałem ten trzeci, ściągam go i oglądam, co jest grane. Jak widać – wszystko super pocięte jak trzeba, arkusz stylów CSS – nic teraz nie pozostało, tylko zapełnić swoją treścią.

Zamiana na PHP

Zamieniłem jeszcze tylko szablon na plik PHP i podzieliłem jego zwartość na menu górne, boczne, stopkę itd., tak by później łatwiej było wprowadzać zmiany. Inaczej rzecz biorąc – wrzucam pewne elementy, które później potencjalnie będę chciał zmieniać jednocześnie na każdej podstronie, do osobnych plików.

W praktyce wygląda to tak:

W szablonie mam taki kod:

<div id=”body-top-2″></div>
- odpowiada on za zawartość górnego fragmentu głównej części strony. Tymczasowo nic tam nie ma, jednakże możliwe, że za jakiś czas będę chciał tam umieścić baner z jakiegoś programu partnerskiego.

Wrzucam więc tę zawartość do pliku body-top.PHP, wstawiając w to miejsce taki kod:

<?PHP include(’body-top.PHP’); ?>

- od tej chwili zmieniając zawartość pliku body-top.PHP – zmieniam ten fragment kodu na każdej podstronie całego serwisu.

Więcej o funkcji include znajdziesz tutaj:

http://pl2.PHP.net/manual/pl/function.include.PHP

Zamiana na PHP w tym wypadku ma za zadanie wyłącznie późniejsze ułatwienie edycji. Rzecz jasna można sobie bez tej zamiany poradzić.

Nie podoba mi się jeszcze rozszerzenie .php – dla wyszukiwarek takich jak Google sugeruje ono, że jest to strona ze zmienną zawartością (może to negatywnie wpływać na jej pozycję w długim okresie).

Dodałem więc do katalogu głównego plik .htaaccess.

nazwa: .htaccess

zawartość pliku:

RewriteEngine On

Options +FollowSymlinks

RewriteRule ^(.+)\.html$ $1.PHP [L]

Więcej o działaniu plików .htaccess znajdziesz tutaj:

http://home.pl/pomoc/funkcje/htaccess/rewrite

Dzięki temu niewielkiemu zabiegowi mogę teraz linkować moją stronę i podstrony, używając rozszerzenia .html, mimo że pliki w rzeczywistości mają rozszerzenie .php.

Czas na zawartość strony

Teraz cała sztuka polega na tym, aby odpowiednio zapełnić całą stronę różnymi treściami tematycznie związanymi z domami. To, co mogę – modyfikuję, tak by podkreślić co ważniejsze dla wyszukiwarek hasła znacznikami <strong> i <H1>, <h2>.

Inaczej mówiąc, tworząc treści, nieustannie korzystam z KeywordTo -olExternal.

W ramach dodatkowych treści na stronę wykorzystuję to, co znajdę na stronie www.TwojProjekt.pl, jak i we wspomnianych serwisach z darmowymi artykułami, a także w innych tematycznie powiązanych programach partnerskich, przykładowo www.doradca-kredytowy.pl (to, co mogę – kopiuję, to, czego nie mogę – nie kopiuję – najpierw czytam – uczę się, a potem próbuję coś napisać swoimi słowami).

Ważne: pamiętam, by na każdej podstronie serwisu zmieniać parametry title, description i keywords.

Treści dodatkowo zdobię ilustracjami z www.sxc.hu – rzecz jasna tylko tymi, których licencja na to pozwala.

Podstrona: Wystrój wnętrz domu

http://plany-domow.ministrona.pl/malowanie-wnetrz.html

Tutaj umieściłem reklamę ebooka z programu partnerskiego Złotych Myśli (pod żadnym pozorem nie ograniczam się nigdy do jednego programu partnerskiego), tematycznie związanego z budownictwem: „Remont w praktyce: malowanie” (www.remont-malowanie.zlote - mysli.pl).

Teoretycznie mogłem skopiować gotową ofertę z reklamą z tej strony – nie zrobiłem tego jednakże, bo nijak mi tematycznie nie podchodziła pod budowanie domów. Dlatego też napisałem coś od siebie, pogrubiając co ważniejsze dla wyszukiwarek słowa.

Aha, skopiowałem z oryginalnej strony ofertowej tę wyliczankę od pauzy, wprowadzając rzecz jasna małą, marketingowo ważną zmianę:

Zamiast:
Jak malować na drewnie, metalu, ceramice, szkle i tkaninach?

Umieściłem:
– Jak wykonać malowanie na drewnie?
– Jak wykonać malowanie na szkle?
– Jak wykonać malowanie na ceramice?
– Jak wykonać malowanie na tkaninach?

Niby taka niewielka zmiana… lecz bardzo zyskowna w praktyce. Więcej ludzi pyta Google o malowanie na szkle niż o to, jak malować na szkle.

Podstrona: Dom porady

http://plany-domow.ministrona.pl/dom-porady.html

Ta podstrona ma być poświęcona przedrukowanym artykułom – tylko dlaczego nie nazwałem jej zwyczajnie „Artykuły”?

Odpowiedź jest prosta: mało kto będzie szukał w Internecie hasła „budownictwo artykuły” czy też „dom artykuły”, jak już czegoś będzie szukać, to „artykuły budowlane” – lecz wątpię, by wpisując to hasło, ktoś szukał treści do czytania…Natomiast hasła „dom porady”, jak i „porady budowlane”, są dosyć popularne, dlatego też tak tę podstronę nazwałem.

Wracając do zawartości tej strony, umieściłem tu spis artykułów dostępnych w serwisie, lecz uwaga – nie umieściłem samych linków. Umieściłem linki i „zajawki artykułów” – wyszukiwarki nie lubią zwykłych spisów linków, dlatego lepiej umieszczać pomiędzy linkami jakąś porcję tekstu.

Jako że tych artykułów jest trochę, podzieliłem je na kategorie – będzie więcej podstron, głębsza struktura strony – co może być pomocne w pozycjonowaniu. Nazwy kategorii wybrane oczywiście przy pomocy narzędzia Google do Keywords.

Dodatkowo do każdego artykułu z osobna szukam przy jego pomocy odpowiedniej nazwy (popularnego hasła, tematycznie związanego z artykułem) – która wyświetla się w znaczniku H1 w lewym rogu. Każdy artykuł opatruję oczywiście osobnymi parametrami title, keywords i description – a w samej treści pogrubiam niektóre popularniejsze słowa.

Podstrona: Hipoteka

Tę podstronę poświęciłem na program partnerski www.doradca-kredytowy.pl (możesz zarejestrować się w www.propartner.pl). Jak budujemy, dom to trzeba mieć na niego pieniądze :)

Napisałem tu kilka słów o kredytach – pogrubiając rzecz jasna co ważniejsze. Dodałem też dwie podstrony hipoteka i kredyt hipoteczny. Materiał na te strony wziąłem z polskiej Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_główna (można korzystać podając link do źródła – więcej informacji na ten temat tutaj).

Dodałem też podstronę kredyt hipoteczny kalkulator, gdzie ładnie rozpisałem to, co znajduje się na stronie www.doradca-kredytowy.pl. Tutaj oczywiście mało świadomy internauta zaraz przeniesie się na strony Centrum Doradztwa z moim linkiem partnerskim.

Na każdej z tych podstron zachęciłem internautę do przelania na moje konto 10 zł ;) Umieściłem taką niewinną, rzucającą się w oczy zachętę do wypełnienia formularza kontaktowego w tym programie partnerskim (za co płacą 10 zł). „Zobacz także:” – ot, taki mały myk marketingowy zastosowałem na tej stronie na dole. Niby niewinny początek artykułu, ale jakby ktoś zdecydował się rzeczywiście „zobaczyć to także” – przeniesie się także na strony objęte programem partnerskim, aplikując mój plik cookies.

Strona Główna: Plany Domów

http://plany-domow.ministrona.pl/

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w takiej kolejności… Najpierw podstrony, a teraz strona główna: plany domów.

Sprawa jest prosta, przed rozpoczęciem budowania strony o budowaniu domów nie wiedziałem wiele – teraz, po przeczytaniu kilkunastu artykułów, odwiedzeniu serwisów konkurencyjnych, coś już wiem, akurat w tym wypadku nie na wiele mi się to przydało, ale w innych przypadkach dobrze jest najpierw dobrze rozeznać się w temacie.

Wracając do tej strony głównej, wypada tu napisać jakiś ładny tekst sprzedażowy – aby sprzedać jakiś projekt.

Zajrzałem więc jeszcze raz na stronę www.TwojProjekt.pl, by zobaczyć, co tam oferują itd.

Następnie napisałem coś od siebie, podkreślając przede wszystkim korzyści, jakie znalazłem na tej stronie, używając oczywiście pogrubionych słów kluczowych…

Jeśli w tym wypadku brak Ci weny twórczej, proponuję – otwórz inne strony WWW, gazetę, okładki książek – poszukaj także miejsc, gdzie próbują człowieka namówić do kupna czegoś. Przeczytaj kilka  takich tekstów – wypisując te zdania, te frazy, które według Ciebie były najbardziej przekonujące do skorzystania z oferty. Następnie tekst trzeba zgrabnie zebrać w jedną całość, dopisać coś od siebie i gotowe.

WAŻNE: pamiętaj w tym wypadku o podkreślaniu korzyści dla klienta!

Boczne menu

Pozostało mi jeszcze boczne menu do zagospodarowania.

Zrobiłem tam użytek z wyszukiwarki projektów w połączeniu z wcześniej znalezionymi przy pomocy Google niszowymi frazami kluczowymi typu: dom z basenem itd.

Jeszcze tylko małe pozycjonowanie strony…

Czy coś na tej stronie zarobię?

Nie wiem. Dotychczas na podobnych projektach zarabiałem, wiem za to coś innego, znacznie ważniejszego. Wiem, że nigdy nie dowiem się, czy na stronie zarobię – dopóki tej strony nie zrobię.

Mam teraz pytanko małe:

Czy wchodząc na stronę: www.plany-domow.ministrona.pl zauważysz, że autor tej strony nie ma zielonego pojęcia o budowaniu domów?

Tak właśnie działa marketer, sprzedawca – przychodzi do niego klient-producent i mówi:

– Sprzedaj mi to pan…

Sprzedawcy nic nie pozostało – poza znalezieniem sposobu na sprzedaż…

W programach partnerskich praca polega właśnie na tym… Przychodzi do nas właściciel firmy i mówi:

– Sprzedajcie mi to.
A my, partnerzy, sprzedajemy – bawimy się w sprzedawców, w specyficznym środowisku, jakim jest Internet.

Jak skorzystać z wiedzy zawartej w pełnej wersji ebooka?

Więcej praktycznych porad dotyczących zarabiania w programach partnerskich znajdziesz w pełnej wersji ebooka. Zapoznaj się z książką Programy partnerskie w praktyce:

Odkryj, co jest naprawdę ważne, aby zarabiać w programach partnerskich!


Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:



Zgadzam się z Polityką Prywatności

Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz

wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.


Losowy wpis

  • Przydatne narzędzia pozycjonera
  • Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
  • FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP
  • Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?
  • Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu
Uncategorized

Komentarze:

  • Delicious
  • Facebook
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Twitter

Leave a Reply

(required)

(required)


Przydatne narzędzia pozycjonera

Poznaj darmowe narzędzia, które skazują właścicieli stron internetowych na sukces.

Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna

Najważniejsze narzędzia w ebiznesie

Wszystko, co musisz wiedzieć, by odnieść sukces w ebiznesie.

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW? 120 praktycznych wskazówek

Poznaj 120 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW.

FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów Złotego Programu Partnerskiego.

Dołącz do nas – zostań partnerem Złotego Programu Partnerskiego

Jak zarabiać w najlepszym programie partnerskim w polskim internecie? Dowiedz się jak to wszystko działa i jak czerpać korzyści...

10 mitów pozycjonowania stron internetowych

Poznaj 10 mitów, które sabotują Twoje działania, dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

7 rzeczy,które musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę WWW

Jak sprawić, aby Twoja strona www przyciągała klientów, wzbudzała zaufanie i sprawiała wrażenie profesjonalizmu?

5 najlepszych listów handlowych

Poznaj pięć najskuteczniejszych listów promocyjnych, jakie kiedykolwiek stworzono.

5 najlepszych pomysłów na biznes w domu

Ten artykuł jest o pomysłach na swój własny domowy biznes. znajdziesz tutaj 5 pomysłów, które możesz wykorzystać oraz czerpać...

Jakie strony zarabiają w sieci?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak...

Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…

Autorem artykułu jest Krzysztof Partyka Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…Nigdy zarabianie w internecie nie było takie proste. Przekonaj...

Jak zarobić pierwszą prowizję?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Chciałbyś zarobić swoją pierwszą prowizję w programach partnerskich, ale nie wiesz jak? A może...

Zapisujemy ludzi do Złotego Klubu

Autorem artykułu jest Tomek Urban Załączam program Mozilla Thunderbird – odbieram pocztę. Znowu przyszło kilka maili z programu partnerskiego...

Jak wybrać odpowiedni program partnerski

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk Wiele osób zaczynających swoją przygodę z programami partnerskimi zastanawia się – który z nich...

Wszystko o programach partnerskich

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski Programy partnerskie są najlepszym sposobem na rozpoczęcie zarabiania w internecie. Praktycznie nie trzeba w...

Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel Programy partnerskie są najpopularniejszym internetowym źródłem dochodów firm i osób prywatnych. Co jednak muszę...

Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Przejdź mój specjalny, darmowy kurs a uzyskasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie pozycjonować strony w wyszukiwarkach. Ten intensywny, 8częściowy...

Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu

Ten kurs to ponad 600 darmowych lekcji e-Biznesu. Jako czytelnik Darmowego Biuletynu CzasNaE-Biznes co 3 dni otrzymasz jedną z...

Pozycjonowanie dla początkujących

Zrobiłeś stronę www i nie generuje Ci ona żadnych zysków? Spójrz w statystyki, być może to właśnie kwestia pozycjonowania....

Google AdSense

Czy wiesz, że niektóre strony internetowe generują kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznego dochodu praktycznie bez większego nakładu pracy? Dowiedz się...

Czas na e-biznes

Poznaj biblię e-biznesu. Książka ta zawiera ponad 600 stron wiedzy o tym jak stworzyć i zarabiać w sieci.

Blogi – od sławy do pieniędzy

W jaki sposób zostać uznanym ekspertem w świecie blogerów? Jak na tym zarabiać? A może chcesz się po prostu...

Zostań SuperPartnerem

Zapoznaj się z biblią każdego uczestnika programów partnerskich. Autor tej książki z niejednego programu partnerskiego chleb jadł i wie...

Ile dni trzeba by zrobić stronę?

Autorem artykułu jest Tomek Urban Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie...

Programy partnerskie w praktyce

Poznaj porady jednego ze znanych uczestników wielu programów partnerskich. W tej książce Tomek Urban przedstawia ludzkim językiem to co...

Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?

Autorem artykułu jest Arek Czapla Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie bardzo modne stało się zarabianie przez Internet....