Programy partnerskie w praktyce (część IV)
Pobierz darmowy fragment książki Programy partnerskie w praktyce w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link, a później w zakładkę ‘Fragment ebooka’.
Przeglądam właśnie nasze polskie strony z artykułami do przedruku: www.artykularnia.pl i www.artelis.pl. Całkiem tam ładnie urósł dział Dom i Ogród… – wykorzystam to. Zarobię coś na sprzedaży projektów z programu partnerskiego www.TwojProjekt.pl (dostępnego na platformie PP www.proparter.pl).
Robię stronkę o budowaniu domów.
- Czy ja się znam na budowaniu domów?
- Pojęcia o domach nie mam, lecz kompletnie mi to nie przeszkadza.
Temat mojej strony?
Jak się domyśliłem, stron o projektowaniu, budowaniu domów dużo już w Internecie siedzi… Szukam więc swojej małej niszy. W tym celu wszedłem na stronę Google AdWords Keyword Tool External, a tam najpierw wpisałem hasło budowa domów i wyskoczyło mi coś takiego:
Źródło: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Wpisuję teraz w Google po kolei te hasła i szukam tego, na które jest najmniej wyników wprost pasujących do danej frazy. Muszę powiedzieć, że całkiem dużo stron z tej tematyki w Internecie już jest… ale jest też kilka haseł wolnych, jak choćby np.: budowa domu koszty, budowa taniego domu, budowanie domów (ach, ten polski język i odmiana słów), ile kosztuje budowa domu itd.
Wpisałem jeszcze do tych statystyk inne podobne hasła… znajdując między innymi takie hasła z niewielką ilością dokładnie „frazowo” odpowiadających im stron, jak: plany domu, projekt domów, katalog domów, ciekawe projekty domów, najciekawsze projekty domów, nowe projekty domów, nowoczesne projekty domów, projekt domu jednorodzinnego, projekty domów Białystok, projekty domów bliźniaczych, projekty domów dwurodzinnych, projekty domów kosztorys, projekty domów podpiwniczonych, projekty domów z basenem, projekty domów z garażem, projekty domów z piwnicą, projekty domów z poddaszem użytkowym, typowe projekty domów…
Dużo tego!
No, niby miało być wiele stron o budowaniu domów… A i tak znalazłem coś dla siebie do wykorzystania. Kilka z tych haseł wykorzystam. Przy okazji szukania tych haseł, zajrzałem na różne strony o tej tematyce i co nieco o domach się już nauczyłem, by mieć jakiekolwiek pojęcie.
Zakładam stronę
Na nazwę mojej strony wybrałem takie najbardziej uniwersalne z tych znalezionych nisz, a więc: plany domów. Zrobiłem też nową subdomenę na posiadanym już koncie hostingowym www.plany-do - mow.ministrona.pl (rzecz jasna dla oszczędności kosztów, by nie kupować kolejnej domeny i kolejnego hostingu).
Teraz na szybko czas na jakąś prostą stronę WWW, mam do wyboru: zrobić samemu lub skorzystać z jakiegoś gotowego szablonu. Wybrałem drugą opcję, wpisałem w goglach „free templates architecture”, tym samym znalazłem kilka ciekawych pozycji.
Skorzystam z serwisu www.freewebsitetemplates.com, odpowiada mi to, co napisali w terms of use (mogę używać jak chcę – nawet modyfikować, nawet linka do siebie zwrotnego nie chcą, ale i tak umieszczę w ramach podziękowań).
Pasowały mi do tematyki te projekty:
1. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/architecture2
2. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/template22/
3. http://www.freewebsitetemplates.com/preview/architecture/
Wybrałem ten trzeci, ściągam go i oglądam, co jest grane. Jak widać – wszystko super pocięte jak trzeba, arkusz stylów CSS – nic teraz nie pozostało, tylko zapełnić swoją treścią.
Zamiana na PHP
Zamieniłem jeszcze tylko szablon na plik PHP i podzieliłem jego zwartość na menu górne, boczne, stopkę itd., tak by później łatwiej było wprowadzać zmiany. Inaczej rzecz biorąc – wrzucam pewne elementy, które później potencjalnie będę chciał zmieniać jednocześnie na każdej podstronie, do osobnych plików.
W praktyce wygląda to tak:
W szablonie mam taki kod:
<div id=”body-top-2″></div>
- odpowiada on za zawartość górnego fragmentu głównej części strony. Tymczasowo nic tam nie ma, jednakże możliwe, że za jakiś czas będę chciał tam umieścić baner z jakiegoś programu partnerskiego.
Wrzucam więc tę zawartość do pliku body-top.PHP, wstawiając w to miejsce taki kod:
<?PHP include(’body-top.PHP’); ?>
- od tej chwili zmieniając zawartość pliku body-top.PHP – zmieniam ten fragment kodu na każdej podstronie całego serwisu.
Więcej o funkcji include znajdziesz tutaj:
http://pl2.PHP.net/manual/pl/function.include.PHP
Zamiana na PHP w tym wypadku ma za zadanie wyłącznie późniejsze ułatwienie edycji. Rzecz jasna można sobie bez tej zamiany poradzić.
Nie podoba mi się jeszcze rozszerzenie .php – dla wyszukiwarek takich jak Google sugeruje ono, że jest to strona ze zmienną zawartością (może to negatywnie wpływać na jej pozycję w długim okresie).
Dodałem więc do katalogu głównego plik .htaaccess.
nazwa: .htaccess
zawartość pliku:
RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteRule ^(.+)\.html$ $1.PHP [L]
Więcej o działaniu plików .htaccess znajdziesz tutaj:
http://home.pl/pomoc/funkcje/htaccess/rewrite
Dzięki temu niewielkiemu zabiegowi mogę teraz linkować moją stronę i podstrony, używając rozszerzenia .html, mimo że pliki w rzeczywistości mają rozszerzenie .php.
Czas na zawartość strony
Teraz cała sztuka polega na tym, aby odpowiednio zapełnić całą stronę różnymi treściami tematycznie związanymi z domami. To, co mogę – modyfikuję, tak by podkreślić co ważniejsze dla wyszukiwarek hasła znacznikami <strong> i <H1>, <h2>.
Inaczej mówiąc, tworząc treści, nieustannie korzystam z KeywordTo -olExternal.
W ramach dodatkowych treści na stronę wykorzystuję to, co znajdę na stronie www.TwojProjekt.pl, jak i we wspomnianych serwisach z darmowymi artykułami, a także w innych tematycznie powiązanych programach partnerskich, przykładowo www.doradca-kredytowy.pl (to, co mogę – kopiuję, to, czego nie mogę – nie kopiuję – najpierw czytam – uczę się, a potem próbuję coś napisać swoimi słowami).
Ważne: pamiętam, by na każdej podstronie serwisu zmieniać parametry title, description i keywords.
Treści dodatkowo zdobię ilustracjami z www.sxc.hu – rzecz jasna tylko tymi, których licencja na to pozwala.
Podstrona: Wystrój wnętrz domu
http://plany-domow.ministrona.pl/malowanie-wnetrz.html
Tutaj umieściłem reklamę ebooka z programu partnerskiego Złotych Myśli (pod żadnym pozorem nie ograniczam się nigdy do jednego programu partnerskiego), tematycznie związanego z budownictwem: „Remont w praktyce: malowanie” (www.remont-malowanie.zlote - mysli.pl).
Teoretycznie mogłem skopiować gotową ofertę z reklamą z tej strony – nie zrobiłem tego jednakże, bo nijak mi tematycznie nie podchodziła pod budowanie domów. Dlatego też napisałem coś od siebie, pogrubiając co ważniejsze dla wyszukiwarek słowa.
Aha, skopiowałem z oryginalnej strony ofertowej tę wyliczankę od pauzy, wprowadzając rzecz jasna małą, marketingowo ważną zmianę:
Zamiast:
Jak malować na drewnie, metalu, ceramice, szkle i tkaninach?
Umieściłem:
– Jak wykonać malowanie na drewnie?
– Jak wykonać malowanie na szkle?
– Jak wykonać malowanie na ceramice?
– Jak wykonać malowanie na tkaninach?
Niby taka niewielka zmiana… lecz bardzo zyskowna w praktyce. Więcej ludzi pyta Google o malowanie na szkle niż o to, jak malować na szkle.
Podstrona: Dom porady
http://plany-domow.ministrona.pl/dom-porady.html
Ta podstrona ma być poświęcona przedrukowanym artykułom – tylko dlaczego nie nazwałem jej zwyczajnie „Artykuły”?
Odpowiedź jest prosta: mało kto będzie szukał w Internecie hasła „budownictwo artykuły” czy też „dom artykuły”, jak już czegoś będzie szukać, to „artykuły budowlane” – lecz wątpię, by wpisując to hasło, ktoś szukał treści do czytania…Natomiast hasła „dom porady”, jak i „porady budowlane”, są dosyć popularne, dlatego też tak tę podstronę nazwałem.
Wracając do zawartości tej strony, umieściłem tu spis artykułów dostępnych w serwisie, lecz uwaga – nie umieściłem samych linków. Umieściłem linki i „zajawki artykułów” – wyszukiwarki nie lubią zwykłych spisów linków, dlatego lepiej umieszczać pomiędzy linkami jakąś porcję tekstu.
Jako że tych artykułów jest trochę, podzieliłem je na kategorie – będzie więcej podstron, głębsza struktura strony – co może być pomocne w pozycjonowaniu. Nazwy kategorii wybrane oczywiście przy pomocy narzędzia Google do Keywords.
Dodatkowo do każdego artykułu z osobna szukam przy jego pomocy odpowiedniej nazwy (popularnego hasła, tematycznie związanego z artykułem) – która wyświetla się w znaczniku H1 w lewym rogu. Każdy artykuł opatruję oczywiście osobnymi parametrami title, keywords i description – a w samej treści pogrubiam niektóre popularniejsze słowa.
Podstrona: Hipoteka
Tę podstronę poświęciłem na program partnerski www.doradca-kredytowy.pl (możesz zarejestrować się w www.propartner.pl). Jak budujemy, dom to trzeba mieć na niego pieniądze
Napisałem tu kilka słów o kredytach – pogrubiając rzecz jasna co ważniejsze. Dodałem też dwie podstrony hipoteka i kredyt hipoteczny. Materiał na te strony wziąłem z polskiej Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_główna (można korzystać podając link do źródła – więcej informacji na ten temat tutaj).
Dodałem też podstronę kredyt hipoteczny kalkulator, gdzie ładnie rozpisałem to, co znajduje się na stronie www.doradca-kredytowy.pl. Tutaj oczywiście mało świadomy internauta zaraz przeniesie się na strony Centrum Doradztwa z moim linkiem partnerskim.
Na każdej z tych podstron zachęciłem internautę do przelania na moje konto 10 zł Umieściłem taką niewinną, rzucającą się w oczy zachętę do wypełnienia formularza kontaktowego w tym programie partnerskim (za co płacą 10 zł). „Zobacz także:” – ot, taki mały myk marketingowy zastosowałem na tej stronie na dole. Niby niewinny początek artykułu, ale jakby ktoś zdecydował się rzeczywiście „zobaczyć to także” – przeniesie się także na strony objęte programem partnerskim, aplikując mój plik cookies.
Strona Główna: Plany Domów
http://plany-domow.ministrona.pl/
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w takiej kolejności… Najpierw podstrony, a teraz strona główna: plany domów.
Sprawa jest prosta, przed rozpoczęciem budowania strony o budowaniu domów nie wiedziałem wiele – teraz, po przeczytaniu kilkunastu artykułów, odwiedzeniu serwisów konkurencyjnych, coś już wiem, akurat w tym wypadku nie na wiele mi się to przydało, ale w innych przypadkach dobrze jest najpierw dobrze rozeznać się w temacie.
Wracając do tej strony głównej, wypada tu napisać jakiś ładny tekst sprzedażowy – aby sprzedać jakiś projekt.
Zajrzałem więc jeszcze raz na stronę www.TwojProjekt.pl, by zobaczyć, co tam oferują itd.
Następnie napisałem coś od siebie, podkreślając przede wszystkim korzyści, jakie znalazłem na tej stronie, używając oczywiście pogrubionych słów kluczowych…
Jeśli w tym wypadku brak Ci weny twórczej, proponuję – otwórz inne strony WWW, gazetę, okładki książek – poszukaj także miejsc, gdzie próbują człowieka namówić do kupna czegoś. Przeczytaj kilka takich tekstów – wypisując te zdania, te frazy, które według Ciebie były najbardziej przekonujące do skorzystania z oferty. Następnie tekst trzeba zgrabnie zebrać w jedną całość, dopisać coś od siebie i gotowe.
WAŻNE: pamiętaj w tym wypadku o podkreślaniu korzyści dla klienta!
Boczne menu
Pozostało mi jeszcze boczne menu do zagospodarowania.
Zrobiłem tam użytek z wyszukiwarki projektów w połączeniu z wcześniej znalezionymi przy pomocy Google niszowymi frazami kluczowymi typu: dom z basenem itd.
Jeszcze tylko małe pozycjonowanie strony…
Czy coś na tej stronie zarobię?
Nie wiem. Dotychczas na podobnych projektach zarabiałem, wiem za to coś innego, znacznie ważniejszego. Wiem, że nigdy nie dowiem się, czy na stronie zarobię – dopóki tej strony nie zrobię.
Mam teraz pytanko małe:
Czy wchodząc na stronę: www.plany-domow.ministrona.pl zauważysz, że autor tej strony nie ma zielonego pojęcia o budowaniu domów?
Tak właśnie działa marketer, sprzedawca – przychodzi do niego klient-producent i mówi:
– Sprzedaj mi to pan…
Sprzedawcy nic nie pozostało – poza znalezieniem sposobu na sprzedaż…
W programach partnerskich praca polega właśnie na tym… Przychodzi do nas właściciel firmy i mówi:
– Sprzedajcie mi to.
A my, partnerzy, sprzedajemy – bawimy się w sprzedawców, w specyficznym środowisku, jakim jest Internet.
Jak skorzystać z wiedzy zawartej w pełnej wersji ebooka?
Więcej praktycznych porad dotyczących zarabiania w programach partnerskich znajdziesz w pełnej wersji ebooka. Zapoznaj się z książką Programy partnerskie w praktyce:
Odkryj, co jest naprawdę ważne, aby zarabiać w programach partnerskich!
Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:
Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz
wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.
Komentarze: