Programy partnerskie w praktyce (część III)


Pobierz darmowy fragment książki Programy partnerskie w praktyce w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link, a później w zakładkę ‘Fragment ebooka’.

Gdy już wyczytałem, co to domena, i zacząłem szukać jakiejś fajnej wolnej jeszcze domeny, znalazłem www.ebiznes.org.pl. Dzień się zastanawiałem, a potem kupiłem, nie mając zielonego pojęcia o e-biznesie. W ten oto sposób skazałem się na poznanie tego, czym jest ebiznes – wyszło to, co wyszło, jak widać. Innymi słowy, jeśli kupisz domenę mającą jakieś tematyczne słowo w sobie, niosącą ze sobą jakieś znaczenie, ciężko będzie podpiąć pod taką domenę jakiś temat produkt niezwiązany ze znaczeniem tego słowa (np. prezerwatywy.ebiznes. org.pl – trochę… no, tak nie na miejscu). Dostosowałem się więc do domeny.

Tania domena – jaką wybrać?

Z powyższego powodu „prezerwatyw na e-biznesie” postanowiłem znaleźć sobie jakąś uniwersalna domenę. Uniwersalna w moim rozumieniu to taka, gdzie mógłbym robić dużą ilość subdomen, a słowa użyte w subdomenie nie kolidowałyby z nazwą domeny.

Działam w różnych programach partnerskich i różne rzeczy zdarza mi się promować – przecież nie będę na każdą, nawet najmniejszą, stronę kupował nowej domeny. Dla mnie tania domena to taka, której nie muszę kupować (subdomeny przeważnie nic nie kosztują, zależy od serwera, czasem na niektórych serwerach są jednak limitowane).

I tak znalazłem witryna.org oraz ministrona.pl, gdzie mogę sobie wrzucać, co popadnie, nie ponosząc dodatkowych kosztów.
Bo subdomena już mnie nic nie kosztuje. Przykładowo:

● http://kreatywnosc.witryna.org
● http://zdrowie.witryna.org

To są moje tanie domeny – tanie, bo mogę mieć ich naprawdę wiele, płacąc za jedną!

5.3. Pozycjonowanie – całkowite podstawy

Co to jest to pozycjonowanie? Takie pytanie dostałem od jednego z partnerów, odpowiadam więc. Skąd się wzięło pozycjonowanie?

Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek takich jak www.google.pl. Termin jest ściśle związany właśnie z nimi i głęboko powiązany z ich działaniem – bez wyszukiwarek nie byłoby pozycjonowania.

Aby zrozumieć pozycjonowanie, trzeba wiedzieć, jak działają wyszukiwarki. Wyszukiwarki to nic innego, jak wielkie bazy danych zawartości Internetu (kopiują i przechowują zawartość stron WWW).

Dodajemy stronę do bazy wyszukiwarki:

Tak więc pierwszym zadaniem po postawieniu nowej strony jest oczywiście dodanie jej do tej bazy wyszukiwarek. Musimy sprawić, by ją wyszukiwarki zaindeksowały (dowiedziały się o niej).

Można to robić na kilka sposobów, weźmy przykład Google.

  • Możemy skorzystać z formularza do zgłaszania witryn:

http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

  • Możemy dodać mapę strony:

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/

  • Możemy sprawić, by wyszukiwarka samoczynnie znalazła naszą stronę. W tym celu trzeba dodać link do naszej strony na innych już zaindeksowanych stronach WWW. Wyszukiwarka, pobierając ponownie takie strony, zauważy link do naszej strony, wejdzie na nią i ją zaindeksuje.

Wyświetlanie wyników wyszukiwania

Jeżeli użytkownik wpisze jakieś interesujące go hasło, wyszukiwarka pokaże strony związane tematycznie z tym hasłem, jakie znalazła w swojej bazie. Wpiszmy np. ebiznes, pojawiło nam się coś takiego:

Źródło: http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=ebiznes

Jak widać, Google pokazało nam, że znalazło ponad 700 000 stron zawierających hasło „ebiznes”. Rzeczą oczywistą jest, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ich wszystkich przeglądał. Dlatego też wyszukiwarka musi mieć jakiś sposób na posortowanie tych wyników, od tych teoretycznie najbardziej trafnych do tych mniej związanych z tematem.

Ustalając, która z danych stron jest najbardziej zgodna z danym tematem, wyszukiwarka przypisuje tej stronie odpowiednią pozycję. Strony teoretycznie najbardziej trafnie dopasowane do tematu będą wyświetlane wyżej od innych w wynikach wyszukiwania.

Czym jest w końcu to pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nic innego, jak uczenie wyszukiwarki, że dana pozycjonowana strona jest bardzo związana z danym, określonym tematem. Pozycjonując stronę na dane hasło (przykład: „ebiznes”) chcemy, by była ona na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, by jak najwięcej zainteresowanych osób trafiało właśnie na naszą, a nie inną stronę.

W praktyce pozycjonowanie polega na odgadnięciu, znalezieniu zasady, na jakiej wyszukiwarka określa pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie działanie w ten sposób, by ta zasada (tzw. algorytm) działała na naszą korzyść.

Trzeba tu także pamiętać, że z jednej strony właściciele wyszukiwarek dbają o to, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, naturalne, bez sztucznego manipulowania pozycją (bez pozycjonowania) – nie ujawniają więc sposobu, według którego sortują wyniki wyszukiwania. Z drugiej natomiast strony – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się z wysoką odwiedzialnością serwisu, więc pokusa manipulowania wynikami wyszukiwania jest bardzo duża.

W jaki sposób Google ustala pozycję w wynikach wyszukiwania?

Jak już wspomniałem, na 100% pewien wiedzy na temat tego, na jakich zasadach Google przyznaje pozycję w wynikach wyszukiwania mogą być tylko autorzy algorytmu Google. My możemy się tylko domyślać.

Pozycjonowanie to głosowanie

Głosowanie na strony przy pomocy linków – przyjęło się sądzić, że im więcej linków do danej strony z innych stron, tym wyższa pozycja w wynikach. Coś jakby Internet głosował na dane strony WWW i im więcej tych głosów w postaci linków do danej strony, tym wyższa pozycja w wynikach na dane hasło. Sprawa niby jasna – trzeba zebrać jak największą ilość linków do danej strony, by mieć jak najwyższą pozycję.

No to głosujemy:

Umieszczając przykładowo na stronie taki kod:
<a href=”http://propartner.pl”> programy partnerskie</a>

Głosuję na to, by strona propartner.pl była wyświetlana na wyższej pozycji w wyszukiwarkach, gdy ktoś wpisze hasło programy partnerskie.

Przykładowe techniki pozycjonowania

● Masowe wpisy z linkami: Pisze się różne wpisy w księgach gości, na forach internetowych itp. tylko po to, by zyskać nowe linki. Gdyby jeszcze robiono to ręcznie… nie byłoby tego tyle, Internet daje jednak możliwość zautomatyzowania pewnych czynności.

● Strony i kopie stron: Powstają strony wyłącznie dla samych linków (np. masowo zakładane katalogi stron i ich kopie). Dla wiedzących jak – nie jest trudnością dodać stronę w krótkim czasie do kilku tysięcy katalogów, np. przy pomocy LinkiSeo.

● Spamerskie strony: Powstają także strony z losowo generowaną treścią i linkami, byle tego jak więcej.

● Wiele linków: Zaczęto się masowo wymieniać linkami, sprzedawać linki itd. Powstają strony z dużą ilością linków (czasami na różnych stronach możesz zobaczyć w stopkach różne dziwne linki). Powstały nawet automatyczne systemy wymiany linków np. www.linkme.pl

● Itd. – kilka technik zdobywania linków w następnym rozdziale.

Z czasem jednak wiedza o tym, że stronę można pozycjonować przez zwykłe proste głosowanie, stała się namiętnie wykorzystywana przez ludzi pozycjonujących strony WWW.

Google musiało jakoś zareagować. Zaczęto więc oceniać wartość danych linków, link linkowi przestał być równy. Zaczęto też stosować inne metody…

Przykładowa obrona Google przed pozycjonowaniem

● Duża i nagle pojawiająca się ilość linków: Jeśli do nowej strony nagle pojawi się w Internecie duża ilość linków – Google na jakiś czas może usunąć całkowicie stronę z listy wyników wyszukiwania, mnie zdarzyło się to kilka razy… Na szczęście po kilku miesiącach strona wracała.
● Powiązania tematyczne: Wyżej oceniane są linki ze stron powiązanych tematycznie – uznaje się takie linki za bardziej naturalne.
● Linki w treści a spisy linków: Wyżej też ocenia się linki zawarte w jakiejś treści (np. link w środku artykułu) niż w przypadku np. spisu linków.
● Ilość linków na stronie: Wyżej ocenia się linki ze stron, na których jest mniej linków.
● Wartość strony: Google wprowadziło coś takiego jak Page-Rank – jest to coś w rodzaju wskaźnika wartości strony, linki ze stron z wyższym PageRank są bardziej wartościowe.

Gdzie szukać informacji o pozycjonowaniu?

O pozycjonowaniu w Internecie wiele można znaleźć, a praktycznie z każdym miesiącem pojawiają się nowe informacje. Taka nieustanna walka między autorami wyszukiwarek a pozycjonerami, jedni próbują wpłynąć na wynik, a drudzy próbują temu zapobiec.

Kilka miejsc wartych, moim zdaniem, uwagi

● Google Webmaster Central – według www.ranking.pl Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju, tak więc myślę, że warto się zapoznać z tym, co mają do zaoferowania webmasterom, w szczególności polecam zajrzeć tutaj.
● www.optymalizacja.com – serwis wraz z forum to jedna wielka polska Mekka pozycjonerów, praktycznie każdy w naszym kraju, kto choć trochę wie, o co chodzi, tam zaglądał. Czy znajdziesz tam coś wartościowego? Jak dobrze poszukasz – zapewne tak :)

Prywatne blogi pozycjonerów

● www.ittechnology.us – blog Mariusza Gąsiewskiego, poświęcony zagadnieniom reklamy w wyszukiwarkach. I jeszcze mały przewodnik tego samego autora.
● www.SprawnyMarketing.pl – blog prowadzony przez kilka osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach, m.in przez Tomka Frontczaka, autora książki „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”.
● www.SeoPortal.pl – blog Grzegorza Kordeczki, znajdziesz tam informacje o nowościach w świecie wyszukiwarek internetowych, a także sposoby pozycjonowania stron.

6. Marketing zachciankowy

6.1. Strona dla Cioci

Wygadałem się jakiś czas temu Cioci, że coś tam gram na giełdzie (www.gpw.zlotemysli.pl)… Za kilka tygodni telefon. Ciocia dzwoni i mówi, że rozmawiała z kolegą, który żyje z grania na giełdzie itd.

W każdym razie doszło do tego, że zapytała mnie, co ma zrobić, by grać na giełdzie. Ja na to, że prześlę jej maila z linkami, co i jak – krok po kroku. Za chwilę też spytałem, czy nie będzie miała nic przeciwko temu, że założy z moich linków, a ja dostanę dzięki temu prowizje (ona nic nie straci).

Rzecz jasna – nie miała Zapytała tylko, czy jej znajoma też będzie mogła z tych linków założyć.

W ten oto sposób powstała mała stronka dla Cioci i jej znajomych www.akcje.ministrona.pl, na której zarabiam na programie partnerskim mBanku (www.mbank.net.pl).

Jak widać, na programie partnerskim można też zarabiać przez telefon. I wielkiej wiedzy marketingowej to nie wymaga.

Wystarczy słuchać, rozmawiać… i w odpowiednim momencie zareagować!

Równie dobrze przecież mogłem Cioci podyktować adres mBanku przez telefon.

6.2. Ministrona pod wybraną książkę

Jest 8:00, około 10:00 muszę wyjść na uczelnię, tak więc mam ponad 2 godziny do dyspozycji – zabieram się za ministronkę.

1. Wchodzę na Złote Myśli, szukam ebooka, o którym jeszcze nic nie pisałem.

2. No i mam, Rozwód i alimenty, autorstwa Dariusz Kostyra; o rozwodzie, alimentach – nie mam zielonego pojęcia, prawdę mówiąc – nawet jeszcze żonaty nie jestem, ale to mi jakoś nie przeszkadza, by promować tę książeczkę.

3. Szybko przeszukuję Internet pod względem haseł z tym związanych, a przede wszystkim miejsca, gdzie mógłbym zyskać jakąś dodatkową treść o tematyce na swoją stronkę, a więc Wikipedia (www.pl.wikipedia.org), jak i serwisy z artykułami do przedruku (Artelis i Artykularnia). Znalazłem coś ciekawego na Wikipedii – rozwód (treści z Wikipedii można wykorzystywać za podaniem źródła pochodzenia w postaci linku – choć zanim to zrobisz, poczytaj dokładnie, co tam piszą). Dodatkowa treść jest przydatna w przypadku pozycjonowania, warto zwyczajnie zrobić na stronie kilka podstron tematycznych.

4. Teraz potrzebny jest szybko jakiś szablonik, ja skorzystam z tego, który już wcześniej miałem przygotowany do innej stronki – nie będę się przecież przemęczać, tworząc nowy. Szablonik nie jest doskonały – zarówno pod względem programistyczym, jak i wizualnym (w końcu przeze mnie zrobiony), ale to mi nie przeszkadza zbytnio. Moim celem jest dostarczenie prostej informacji na temat tego, czego szuka potencjalny odbiorca. Inaczej mówiąc, poszukaj w necie pod hasłami: darmowe szablony, darmowy szablon – i nie zastanawiaj się długo nad wyborem, bo szkoda na to czasu. Wybierz najlepiej taki najprostszy, biorąc pod uwagę znaczenie kolorów, żeby przypadkiem do  tego ebooka o alimentach nie brać jakiegoś w jaskrawych kolorach. Dodatkowo na stronkę możemy poszukać jakiegoś ładnego obrazka, zdjęcia – zobacz na www.sxc.hu.

5. Mam szablon, mamy treść (zarówno to z Wikipedii, jak i to, co jest na stronach ofertowych Złotych Myśli), myślę, że ze 3 podstrony z tego wyjdą. Szukam teraz odpowiednich haseł do mojej stronki, patrząc na opis, spis treści książki i strony WWW o podobnej tematyce.

W tym celu odwiedzam także dwa miejsca: ranking słów kluczowych, Onet boksy (http://boksy.onet.pl/ranking.html) i, dostępny na koncie w Google AdWords, Keyword Tool (http://adwords.google.com/ select/ KeywordToolExternal ).

6. Mam już wszystko, co potrzebne, zabieram się za tworzenie stronki, oto i ona Pozew o rozwód: http://pozew-rozwodowy.ministrona.pl

7. Wchodzę na LinkiSeo (www.linkiseo.pl), zlecam stronkę do dodania na najbardziej popularne hasła (patrz punkt 5). Tymczasowo na 3 linki dziennie – po jakimś czasie zmienię na więcej.

8. Za kilka tygodni, gdy już strona będzie w wyszukiwarkach, umieszczę linki do tej strony na innych moich stronach, jak i w kilku ważniejszych katalogach. Na tej stronie później też gdzieś na dole umieszczę linki do innych moich stron, związanych choć odrobinę tematycznie.

9. Idę na uczelnię i tyle mojej racy na dziś. Od teraz już tylko czekam na zarobek za moją wykonaną pracę.

No i jak – proste? Nic więcej nie potrzeba, by zarobić pierwsze pieniądze.

No to teraz taka osobista prośba (za zdradzenie tego jakże banalnego sposobu) – gdy wejdziesz na Złote Myśli i zaczniesz wybierać książeczkę, którą chcesz w ten sposób promować, nie rób mi konkurencji i wybierz inną :)

Podobną rzecz jak z książkami Złotych Myśli można robić z dowolnym innym produktem, choćby zwykłymi książkami papierowymi np. z księgarni Aragon (www.aragon.pl). Wystarczy znaleźć tematykę, popularną książkę – która nie jest jakoś specjalnie wypromowana w wyszukiwarakch internetowych. Stworzyć małą stronkę i troszkę wypozycjonować.

Nie minęły trzy tygodnie i już miałem z tak zrobionej strony pierwszą sprzedaż…

6.4. Wykorzystać szczególiki

Pod opiekę w ramach programu partnerskiego wziąłem kolejnego ebooka ze Złotych Myśli. Postępowałem zgodnie z tym, co opisałem w poprzednim artykule.

No, prawie dokładnie tak samo, zrobiłem taką stronkę „Wspólnoty mieszkaniowe” (www.wspolnoty-mieszkaniowe.ministrona.pl) i zleciłem dodawanie przy pomocy Linkiseo.pl. Małą różnicą jest to, że wykorzystałem na tej ministronie także treść dostępną w darmowym fragmencie ebooka i umieściłem ją bezpośrednio na stronie jako  tekst (według tego, czego dowiedziałem się na forum ZPP – jest to dozwolone pod warunkiem podania źródła i autora).

Wykorzystanie darmowych fragmentów ebooków daje naprawdę ogromne możliwości. Wybierając kilka tematycznych i przerabiając na artykuły, możemy stworzyć naprawdę wartościową stronę czy też kurs internetowy na dany temat. Przy okazji zarabiając na programie partnerskim.

Mininisza – ach, te szczególiki

Wracając do ministronki, którą zrobiłem, nie wiem, czy zauważyłeś, ale jest na niej pewna istotna różnica w stosunku do strony Złotych Myśli. Zobacz sam:

Strona Złotych Myśli:

http://wspolnota-mieszkaniowa.zlotemysli.pl/

Moja strona:

http://wspolnoty-mieszkaniowe.ministrona.pl/

No i jak, widzisz drobny szczególik? Zrobiłem tu to, co opisałem
wcześniej, pisząc o niszy.

W narzędziu Keyword Tool (AdWords) znalazłem dosyć dużą liczbę zapytań na hasło wspólnoty mieszkaniowe i zero konkurencji na to hasło. Podczas gdy na hasło wspólnota mieszkaniowa już się ktoś reklamował. Wyciągnąłem z tego prosty wniosek: hasło wspólnota mieszkaniowa jest pewno częściej promowane, dlatego też wybiorę to, co łatwe – i zajmę się niszą, czyli hasłem wspólnoty mieszkaniowe.

Wyszukiwarki to nie ludzie

Gdyby na wykładzie profesor mówił o wspólnotach mieszkaniowych i używał jednego z dwóch wyrażeń: wspólnoty mieszkaniowe i wspólnota mieszkaniowa, nie byłoby wielkiej różnicy (rzecz jasna pomijając wpływ na podświadomość). Jak widać – dla komputera to ewidentnie nie jest to samo i tę maleńką różnicę można skutecznie wykorzystać.

Czasem te szczególiki są widoczne na pierwszy rzut oka. Choćby np. to, że w adresie serwisu aukcyjnego Allegro czy też wyszukiwarce Google są dwie takie same literki, które nie zawsze słychać, gdy wypowiadamy te słowa. Pomimo widoczności ich nie słychać… co może często spowodować błędne wpisywanie tych adresów w przeglądarkach.

6.4. Ile dni trzeba, by zrobić stronę?

Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zabierają się za założenie strony… i rozpoczęcie zarabiania w Internecie na niej. Obaj planują zrobić coś o sukcesie, rozwoju osobistym… Coś wzorowanego na osiągaczu.

Z Piotrem zacząłem o tym rozmawiać jeszcze w starym roku (aktualnie jest maj)… Michał wspomniał mi o tym dopiero kilka miesięcy temu.

Wczoraj zapytałem Michała na GG, jak tam jego strona… No… nijak, jeszcze jej nie ma – stwierdził tylko, że myśli coś o Joomli.

http://www.joomla.pl/

Joomla to taki prosty darmowy CMS – program do wgrania na serwer i generowania strony WWW. Zaletą CMS-ów jest to, że praktycznie po momencie instalacji nie wymagają one większych umiejętności programistycznych.

Myślą i myślą o tej stronie, a strony nie ma…

I tu chwyciłem się za głowę…
Przecież ja też myślę o nowej stronie… No, może nie od kilku miesięcy, ale od kilku tygodni – nawet domenę już zarejestrowałem – a strony dalej nie widać!

Aż chwyciłem się za głowę, bo cały mój sukces w PP polega na tym, że mniej myślę, a więcej robię! A tu coś złego się ze mną dzieje – rozmyślam… a nie powinienem.

Była godzina 13:00 – do wieczora już miałem gotową stronę (praktycznie cały wortalik), dziś rano jeszcze tylko aktywowałem pod nią nowy hosting – i gitara (jak to Kiepski zwykł mówić).

Manipulant.pl – krok po kroku

● Pomysł na stronę:

O tym, skąd się wziął pomysł na tę stronę, możesz poczytać tutaj.

● Domena:

Tutaj co do domeny mam taką jedną myśl – nie myśl o tym za długo, jak na jakąś nazwę wpadniesz, rejestruj – bo szkoda czasu. Wbrew temu, co piszą, że ważna jest nazwa itd. – praktyka dowodzi jednak, że każdą nazwę da się wypozycjonować, choćby wspomniany już dziś osiagacz.info.

Ponadto musisz wiedzieć jeszcze o jednym: wyszukiwarki takie jak Google premiują wiek domeny! Za lepsze są uznawane strony, które działają dłużej – strony te są uznawane za bardziej pewne, niebędące chwilowym wybrykiem. Tak więc im krócej się zastanawiasz nad rozpoczęciem działania, tym dla Ciebie lepiej.

● Hosting:

Tutaj radzę na sam początek wybrać coś taniego i działającego, jak choćby webd.pl. Przynajmniej ja to wybieram, jak mam tanio coś działającego zrobić.

● CMS:

Wgrywamy WordPressa, no, przynajmniej ja wgrałem, są tacy, co wolą Joomlę i inne tym podobne. Mnie jednak spodobał się WordPress, ze względu na swą prostotę i prostą logikę konstrukcji (w kilka minut pojąłem, o co biega, w Joomli mi znacznie gorzej szło).

● Dostosować CMS:

Wgrałem jeszcze trzy pluginy do WordPressa: Meta Tag Generator 1.1 (do robienia meta tagów), Related Posts (do robienia listy podobnych artykułów pod artykułami), no i Akismet (antyspam). CMS-y mają tę dodatkową zaletę, że jeśli chcemy zwiększyć ich funkcjonalność, najczęściej możemy zasięgnąć porad społeczności internetowych użytkowników tego samego programu.
A jakby tego było mało, najczęściej istnieją już gotowe rozwiązania na dany problem w postaci wtyczek (pluginów).

● Skórka:

Szukamy ładnej i prostej do modyfikacji skórki, ja znalazłem SandBoxa.

● Grafika – przystrajanie:

Teoretycznie ten punkt można pominąć, ale w praktyce daje on wiele satysfakcji. No i niestety zajmuje dużo czasu. W każdym razie wziąłem w obroty GIMP-a i kilka fotek z sxc.hu (z odpowiednimi licencjami + ewentualny kontakt z autorem). Puściłem jeden gradient, na nim jakieś napisy, znalazłem jeszcze opcję rysowania kółek i robienia cienia, no i wyszło, co wyszło (wiele więcej opcji w Gimpie nie znam).

Najgorzej było to wszystko do skórki powrzucać, bo ta skórka nie jest na tabelkach, ale na DIV-ach i CSS-ie (ci ludzie kochają mi życie utrudniać, tabelki były proste i działały wszędzie tak samo, a ten CSS działa jak mu się żywnie podoba – w zależności od przeglądarki), no ale metodą prób, błędów i Google search sobie poradziłem.

● Treść:

Na sam początek rzecz jasna artelis.pl, artykularnia.pl, fragmenty ebooków z ZM, ostatnio doszły do tego także filmiki video. W przyszłości planuję jeszcze dołożyć opisy książek papierowych z jakiegoś PP księgarni. O treści własnej też pomyślę – ale to za jakiś czas, jak mnie wena twórcza najdzie. Aha, treści zdobię obrazkami z sxc.hu, by to wszystko jakoś tak ładnie wyglądało.

● Biuletyn:

Zakładam biuletyn na freebocie – nie będą się przecież przemęczał i szukał jakiegoś skryptu!

● Pozycjonujemy:

Jeżeli to można nazwać pozycjonowaniem, to wrzucam na szybko 5 wpisów dziennie na linkiseo. Wpisuję także kanał RSS do katalogów RSS. Bawię się też w google sitemaps, wrzuciłem tam link do kanału RSS, zamiast do mapy strony… bo mi się nie chce jej robić. Jakoś zadziałało :)

O dalszym pozycjonowaniu pomyślę kiedy indziej – na daną chwilę chcę, by strona już działała.

Tym samym w niecały dzień zrobiłem to, co planuję zrobić od dwóch tygodni, Michał od kilku miesięcy, a Piotr od ponad pół roku…

Proste? Nic więcej nie trzeba, by strona działała w ramach PP. No, nic więcej poza jej aktualizacją od czasu do czasu, no i rzecz jasna dodaniem reklam, czym się kolejnego dnia zająłem.

Odpowiem teraz na pytanie:

Ile dni trzeba, by zrobić stronę?

Odpowiedź:

Kilka miesięcy lub lat rozmyślania i jeden dzień intensywnej pracy!

6.7. Strona o budowaniu domów skazana na sukces!

Czytaj dalej …

Jak skorzystać z wiedzy zawartej w pełnej wersji ebooka?

Więcej praktycznych porad dotyczących zarabiania w programach partnerskich znajdziesz w pełnej wersji ebooka. Zapoznaj się z książką Programy partnerskie w praktyce:

Odkryj, co jest naprawdę ważne, aby zarabiać w programach partnerskich!


Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:



Zgadzam się z Polityką Prywatności

Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz

wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.


Losowy wpis

  • Programy partnerskie w praktyce (część IV)
  • Darmowe fragmenty książek
  • Google AdSense (część III)
  • Pozycjonowanie dla początkujących
  • Witaj
Uncategorized

Komentarze:

  • Delicious
  • Facebook
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Twitter

Leave a Reply

(required)

(required)


Przydatne narzędzia pozycjonera

Poznaj darmowe narzędzia, które skazują właścicieli stron internetowych na sukces.

Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna

Najważniejsze narzędzia w ebiznesie

Wszystko, co musisz wiedzieć, by odnieść sukces w ebiznesie.

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW? 120 praktycznych wskazówek

Poznaj 120 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW.

FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów Złotego Programu Partnerskiego.

Dołącz do nas – zostań partnerem Złotego Programu Partnerskiego

Jak zarabiać w najlepszym programie partnerskim w polskim internecie? Dowiedz się jak to wszystko działa i jak czerpać korzyści...

10 mitów pozycjonowania stron internetowych

Poznaj 10 mitów, które sabotują Twoje działania, dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

7 rzeczy,które musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę WWW

Jak sprawić, aby Twoja strona www przyciągała klientów, wzbudzała zaufanie i sprawiała wrażenie profesjonalizmu?

5 najlepszych listów handlowych

Poznaj pięć najskuteczniejszych listów promocyjnych, jakie kiedykolwiek stworzono.

5 najlepszych pomysłów na biznes w domu

Ten artykuł jest o pomysłach na swój własny domowy biznes. znajdziesz tutaj 5 pomysłów, które możesz wykorzystać oraz czerpać...

Jakie strony zarabiają w sieci?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak...

Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…

Autorem artykułu jest Krzysztof Partyka Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…Nigdy zarabianie w internecie nie było takie proste. Przekonaj...

Jak zarobić pierwszą prowizję?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Chciałbyś zarobić swoją pierwszą prowizję w programach partnerskich, ale nie wiesz jak? A może...

Zapisujemy ludzi do Złotego Klubu

Autorem artykułu jest Tomek Urban Załączam program Mozilla Thunderbird – odbieram pocztę. Znowu przyszło kilka maili z programu partnerskiego...

Jak wybrać odpowiedni program partnerski

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk Wiele osób zaczynających swoją przygodę z programami partnerskimi zastanawia się – który z nich...

Wszystko o programach partnerskich

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski Programy partnerskie są najlepszym sposobem na rozpoczęcie zarabiania w internecie. Praktycznie nie trzeba w...

Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel Programy partnerskie są najpopularniejszym internetowym źródłem dochodów firm i osób prywatnych. Co jednak muszę...

Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Przejdź mój specjalny, darmowy kurs a uzyskasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie pozycjonować strony w wyszukiwarkach. Ten intensywny, 8częściowy...

Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu

Ten kurs to ponad 600 darmowych lekcji e-Biznesu. Jako czytelnik Darmowego Biuletynu CzasNaE-Biznes co 3 dni otrzymasz jedną z...

Pozycjonowanie dla początkujących

Zrobiłeś stronę www i nie generuje Ci ona żadnych zysków? Spójrz w statystyki, być może to właśnie kwestia pozycjonowania....

Google AdSense

Czy wiesz, że niektóre strony internetowe generują kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznego dochodu praktycznie bez większego nakładu pracy? Dowiedz się...

Czas na e-biznes

Poznaj biblię e-biznesu. Książka ta zawiera ponad 600 stron wiedzy o tym jak stworzyć i zarabiać w sieci.

Blogi – od sławy do pieniędzy

W jaki sposób zostać uznanym ekspertem w świecie blogerów? Jak na tym zarabiać? A może chcesz się po prostu...

Zostań SuperPartnerem

Zapoznaj się z biblią każdego uczestnika programów partnerskich. Autor tej książki z niejednego programu partnerskiego chleb jadł i wie...

Ile dni trzeba by zrobić stronę?

Autorem artykułu jest Tomek Urban Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie...

Programy partnerskie w praktyce

Poznaj porady jednego ze znanych uczestników wielu programów partnerskich. W tej książce Tomek Urban przedstawia ludzkim językiem to co...

Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?

Autorem artykułu jest Arek Czapla Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie bardzo modne stało się zarabianie przez Internet....