Google AdSense (część IV)


Pobierz darmowy fragment książki Google AdSense w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link a później przejdziesz na zakładkę “Fragment ebooka”..

Już spieszę z odpowiedzią.

1. Strona nie jest zaindeksowana w Google.

Najczęściej zdarza się to, gdy dodajesz nową stronę do serwisu, lub umieszczasz reklamę w nowo utworzonym serwisie.

Rozwiązanie problemu:

Utwórz plik tekstowy o nazwie robots.txt i umieść w nim następujący kod:

User-agent: Mediapartners-Google*
Disallow:

Przegraj plik do katalogu zawierającego Twoje strony www na serwerze. Jeśli masz już plik robots.txt
– po prostu zmodyfikuj jego zawartość.

2. Nie ma reklam do wyświetlenia dla zawartości Twojej witryny.

Istnieje wiele prawdopodobnych przyczyn takiego zjawiska. Najczęściej jednak wynika to ze złego doboru słów kluczowych w znacznikach meta Twojej strony lub ze zbyt ubogiej zawartości. Np. strona zawiera samą grafikę (nie ma treści). Drugą przyczyną może być fakt, że w danym momencie Google nie ma w swojej bazie odpowiedniej ilości reklam właściwych dla zawartości Twojej strony.

Przykładowo umieściłeś na stronie wieżowiec 160×600 oraz przycisk 125×125. W pierwszej jednostce otrzymujesz 4 reklamy zamiast pięciu w drugiej wyświetla się reklama dla usług dobroczynnych.

Rozwiązanie problemu:

Zanim umieścisz nową reklamę na stronie, możesz sprawdzić jakie reklamy i w jakiej ilości mogą być serwowane przez system AdSense.

Opis sposobu instalacji oraz link do pobrania specjalnego narzędzia, które to umożliwia znajdziesz tutaj:

https://www.google.com/support/adsense/bin/answer.py?answer=10005&topic=160

Po prawidłowym zainstalowaniu narzędzia w menu pojawiającym się pod prawym przyciskiem myszy, znajdziesz opcję Google AdSense Preview Tool. Otwórz w oknie przeglądarki interesującą Cię stronę www. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz to narzędzie z menu.

W okienku wyświetli się aktualnie dostępny zestaw reklam. Jeśli zamiast reklam widzisz puste pole oznacza to, że coś jest nie tak i musisz interweniować. Zastanów się nad słowami kluczowymi oraz nad treścią  Twojej witryny. Postaraj się powiększyć objętość tekstu na Twojej stronie. Czasem wystarczy dopisać jedno czy dwa zdania. Zobacz w którym miejscu kodu zaczyna się treść. Dobrze jest tak skonstruować kod strony, aby zasadnicze elementy treści znalazły się możliwie blisko znacznika <body> otwierającego ciało strony. Jeśli nasze działania nie dadzą efektu oznacza to, że nie ma reklamodawców, których reklamy, a raczej wybrane przez nich słowa kluczowe, pasowałyby do treści, którą masz na stronie. Albo też jest ich zbyt mało, aby wypełnić wszystkie Twoje jednostki reklamowe.

Pewnie wybrałeś temat, dla którego jest niewiele reklam. Warto to wcześniej sprawdzić. Wystarczy w wyszukiwarce Google wpisać słowa i frazy związane z tematyką strony. Jeśli w wynikach po prawej stronie zobaczysz dużą ilość boksów reklamowych oznacza to, że temat jest popularny wśród reklamodawców.

Przejściowo może się zdarzyć, że po prostu w danym momencie reklam jest mniej niż zwykle. Wówczas znów na Twojej stronie pojawią się „usługi dobroczynne”. Możesz je jednak zastąpić innymi reklamami.

Szczegółowy opis jak to wykonać znajdziesz tutaj:

https://www.google.com/support/adsense/bin/answer.py?answer=10537&topic=153

Jak się zapewne domyślasz takie działanie pozwala utrzymać zyski na przyzwoitym poziomie mimo niewielkiej ilości reklam czasowo serwowanych Ci przez Google. Wystarczy tylko w miejscu reklam dla „usług dobroczynnych” wyświetlać inne płatne reklamy.

6. Co zamiast „usług dobroczynnych”

Na wielu stronach uczestników programu Google AdSense często widzę tzw. reklamy dla usług dobroczynnych. Przykładowa treść takiej reklamy: „Jaka jest odległość z Ziemi do Słońca?” Kliknięcie przenosi Internauty do wyników wyszukiwania dla takiej właśnie frazy, a właściciel strony nie zarabia ani centa. Pisałem w poprzednim rozdziale jak zapobiec takim sytuacjom, ale czasem reklam na dane słowa kluczowe może być po prostu za mało. Nie będziesz pewnie z tego powodu zmieniać tematyki swojej witryny, zwłaszcza, że za parę godzin sytuacja najprawdopodobniej się zmieni. Co więc można zrobić?

Zastąp reklamy dla usług dobroczynnych innym systemem! Doskonałą alternatywą jest system reklam kontekstowych Clicksor. System serwuje reklamy w oprawie identycznej jak Google AdSense i do tego płaci webmasterom 70% kosztu, który ponosi reklamodawca.

Pamiętaj jednak o jednej ważnej rzeczy. Nie możesz równocześnie wyświetlać reklam Google AdSense i Clicksor na swojej stronie. Zastosuj drugi system tylko jako alternatywę w przypadku chwilowego braku reklam z Google. System Clicksor wzorowany jest na AdSense i może przez Google zostać uznany za konkurencyjny. Aby nie narazić się na zarzut naruszenia regulaminu nigdy nie wyświetlaj równocześnie reklam Google i Clicksora na tej samej stronie! Z tego też względu nasze rozwiązanie alternatywne nie może być zastosowane na stronach wyświetlających dwie lub trzy jednostki reklam. Clicksor serwuje reklamy o identycznym jak Google wyglądzie. Do dyspozycji masz więc takie same jednostki. Możesz również samodzielnie zdefiniować kolorystykę poszczególnych elementów boksów reklamowych. Podstawowa różnica między tymi systemami polega jednak na tym, że w Clicksorze każda strona zgłaszana jest oddzielnie i musi zostać zatwierdzona.

Panel administracyjny znacznie się różni od tego, który znasz z programu AdSense. Jednak korzystanie z niego nie sprawi Ci najmniejszego kłopotu. Jest naprawdę intuicyjny.

Nie będę opisywał tu szczegółowo procedury i poszczególnych czynności konfiguracyjnych. Wszystko co jest Ci potrzebne znajdziesz na stronie: http:/clicksor.secret4u.net

7. Naucz się czytać i interpretować raporty

To bardzo ważny rozdział. Mimo, że sporo osób nie lubi liczb, ułamków, procentów i różnych takich, musisz niestety dobrze opanować pojęcia, które tutaj omawiam. Nauczyć się analizować i interpretować swoje wyniki. Pozwoli Ci to kreować sensowne dochody poprzez podejmowanie mądrych i przemyślanych decyzji, zwiększających oglądalność witryny. Dzięki świadomości jak ilość wizyt przekłada się na dochód, będziesz mógł optymalnie wykorzystać siłę internetowej reklamy.

Zacznijmy więc od wyjaśnienia podstawowych pojęć. Po zalogowaniu do swojego panelu administracyjnego w AdSense zobaczysz tabelkę zestawiającą dane statystyczne Twojego konta. Czytałeś regulamin, więc wiesz, że nie mogę tutaj opublikować swoich danych. Wszystkie pojęcia będę więc wyjaśniał na hipotetycznym przykładzie.

W tabeli znajdziesz następujące informacje

• wyświetlenia strony,
• kliknięcia,
• CTR strony,
• eCPM,
• Twoje przychody.

Dane możesz zestawiać w układzie dziennym za dowolny okres. Możesz również wyświetlać dane dla poszczególnych kanałów. Kanały to bardzo ważny mechanizm, który pozwala badać parametry dla poszczególnych witryn (możesz mieć ich kilka) lub konkretnych jednostek reklamowych. Jak działają kanały i jak możesz je wykorzystać dla podniesienia swoich dochodów?

Część III Szkoła średnia – powiększ dwukrotnie swoje dochody.
Wyjaśnię Ci jak działają kanały i jak możesz zarabiać więcej dzięki ich sile! Znajdziesz tu również smakowity rozdział „Czego nie powie Ci Google o programie AdSense”, czyli 12 sposobów na efektywne zarabianie z Google. Czego nie powie Ci Google… to po prostu zbiór niezwykle praktycznych porad dzięki którym zwielokrotnisz swoje dochody!

Wróćmy jednak na chwilę do pojęć podstawowych.

Wyświetlenia strony - (raczej wyświetlenia reklam). Ilość wyświetleń znacznie przewyższa dane ze statystyk Twojego serwera www. To oczywiste. Jeśli masz reklamy na każdej podstronie serwisu to wyświetlania reklamy będą stanowiły wielokrotność ilości wizyt. Przy tysiącu wizyt możesz uzyskać nawet kilkanaście tysięcy odsłon reklamy! Wszystko zależy od zawartości Twojej witryny.

Kliknięcia - ile razy surfujący kliknęli w reklamę

CTR - Bardzo ważny współczynnik, na którym będziemy opierać wszystkie swoje obliczenia. Skrót pochodzi z angielskiego Click Trought Rate. CTR wyraża ilość kliknięć w stosunku do ilości wyświetleń (ekspozycji) reklamy. Jeżeli Twój CTR wynosi 1% oznacza to, że na każde 100 wyświetleń reklamy, jedna osoba uruchomiła link sponsora. Współczynnik CTR obliczamy dzieląc ilość kliknięć przez całkowitą ilość wyświetleń i mnożąc wynik przez 100. Wcześniej, w kilku miejscach użyłem sformułowania „klikalność”. To jest właśnie CTR. CTR = (ilość kliknięć/ilość wyświetleń)*100

eCPM - Aby wyjaśnić to pojęcie zacznę od pojęcia bazowego czyli CPM. Skrót pochodzi od określenia Cost Per Mille (gdzie mille to rzymskie określenie tysiąca). Czasem możemy też spotkać określenie CPT (Cost Per Thousand). Współczynnik CPM określa koszt tysiąca ekspozycji (wyświetleń) jaki płaci reklamodawca. W Google sprzedaje się klientowi gwarantowane wejścia na stronę a nie wyświetlenia jego reklamy. Dlaczego więc mówimy o CPM. To trochę zakręcone więc wyjaśnię to bliżej.

Aby dokładniej przeanalizować to zagadnienie i zdać sobie sprawę jak działa system naliczania wynagrodzeń dla webmasterów muszę wprowadzić w tym miejscu kolejne pojęcie. CPC (Cost per Click) jest to maksymalna kwota jaką reklamująca się osoba lub firma jest gotowa zapłacić za kliknięcie, a co za tym idzie za wejście na swoją stronę.

Podczas definiowania parametrów swojej kampanii reklamowej, każdy publikujący reklamę musi ten parametr określić. Przy czym im wyższy jest ten koszt, tym bardziej „agresywna” jest kampania. Od tego parametru, no i od maksymalnego dziennego budżetu kampanii zależy ilość wyświetleń danej reklamy na stronach uczestników programu AdSense. Ale nie tylko ilość. Również pozycja reklamy w wynikach wyszukiwania i jednostkach reklamowych na stronach uczestniczących w programie zależy od tych właśnie parametrów.

Może wydawać Ci się to sprzeczne z zasadami zdrowego rozsądku, ale czasem reklamodawcom zależy na tym aby zapłacić więcej niż konkurencja. Im wyższy zostanie określony koszt za kliknięcie tym wyższa ranga, czyli pozycja reklamy. W naszym wieżowcu u góry wyświetlają się więc lepiej płatne reklamy! Tak samo jest z boksami, które Google emituje w wyszukiwarce. Maksymalny budżet dzienny określa pośrednio ile razy w ciągu doby będą eksponowane reklamy danej firmy.

Koszt za kliknięcie jest ściśle powiązany ze słowami kluczowymi. A to dlatego, że firmy kupując reklamy w Google określają słowa kluczowe, dla których ich reklama ma się wyświetlać. Teraz chyba już rozumiesz dlaczego niektóre reklamy „płacą” lepiej.

Jeśli chcesz poznać największą tajemnicę skutecznego zarabiania z Google AdSense przeczytaj IV część mojego ebooka. Część IV Studia i praca naukowa. Znajdziesz tu najlepsze słowa kluczowe. Mało tego, dam Ci narzędzie, które pozwoli na samodzielne wyszukiwanie słów lub sprawdzenie ile kosztuje kliknięcie w wytypowane słowo.

Wróćmy jednak do naszych rozważań. Warto wiedzieć, że najmniejsze CPC to obecnie 5 gr. a największe 194,55 zł. Współczynnik CPM to nic innego jak koszt za tysiąc wyświetleń, który jak już się domyślasz może kształtować się różnie i będzie zależny od współczynnika CTR. CTR jest zaś różny dla każdej ze stron www biorących udział w programie.

Jak widzisz ze swoich raportów, może też być różny każdego dnia. Obliczanie naszych wynagrodzeń to dość skomplikowany mechanizm zważywszy, że wyświetlają się nam reklamy różnych firm i biorąc pod uwagę, że każda z nich mogła określić inną wartość CPC.

A oto przykład. Reklamodawca zadeklarował CPC na poziomie 0,05$ i maksymalny dzienny budżet kampanii określił na poziomie 100$. Oznacza to, że kupił 2000 (100/0,05) wejść na swoją stronę maksymalnie w ciągu jednego dnia. Jeśli założymy, że budżet dzienny został skonsumowany, a średnie CTR na wszystkich stronach wydawców wyniosło 1%, to reklama została wyeksponowana (wyświetlona) 200.000 razy (2000/0,01). CPM dla tej kampanii wyniósł więc 0,5$ (100$*1000/200.000).

Czym jest eCPM? Pewnie już się domyślasz (effective) efektywny CPM. To nic innego jak koszt za tysiąc wyświetleń z perspektywy wydawcy, czyli Twojej. Współczynnik określa ile średnio zarabiasz na tysiącu wyświetleń reklam Google. Raporty nie pokazują szczegółowo CPM i eCPM dla każdej reklamy. Byłoby to dość trudne. Warto jednak wiedzieć, że Twój zarobek to około 30% CPM. Mówiąc krótko około 30% ceny, jaką płaci klient trafia do Twojej kieszeni.

Omawiane współczynniki kształtować się będą różnie w zależności od wielu parametrów Twojego serwisu. W kolejnych rozdziałach poznasz metody, które pomogą kształtować je na pożądanym poziomie. Poznasz metody zwiększające eCPM i CTR, a dzięki temu Twoje dochody z udziału w programie Google AdSense. W Części II ebooka nauczysz się kształtować CTR. Pokażę Ci jak dzięki kilku zgrabnym zabiegom można kapitalnie podbić wartość tego współczynnika. Dzięki metodom tam opisanym zaczniesz efektywniej wykorzystywać potencjał swojej witryny, a co za tym idzie będziesz zarabiać więcej!

Wróćmy na chwilę do naszych współczynników. Z definicji wcześniej podanych wynika dość jasno, że z naszego punktu możemy bezpośrednio wpływać na ilość wyświetleń oraz współczynnik CTR. Można również kształtować nasze eCPM! Wszystko zależy od tematu naszej witryny. Im więcej na naszej stronie ukazywać się będzie reklam, które mają wysokie CPC oraz im wyższy uzyskamy współczynnik CTR, tym nasze zarobki będą wyższe.

Rozważmy następujący przykład: Witryna uzyskała w zadanym okresie np. w czasie miesiąca 30.000 odsłon wszystkich jednostek reklamowych (w praktyce może to być witryna z ok. 300 unikalnymi wizytami dziennie zawierająca kilkanaście podstron).

• Współczynnik CTR wyniósł 1,3%
• Uzyskaliśmy więc 390 kliknięć.
• Nasz zarobek wyniósł dla przykładu 23,4$
• Nasz efektywny CPM eCPM wynosi więc 23,4$*1000/30.000 = 0,78
(za każde 1000 wyświetleń uzyskaliśmy więc 0,78$)

Obliczenie jaką kwotę uzyskaliśmy za kliknięcie nie będzie żadnym problemem 23,4$/390 = 0,06$, czyli troszkę więcej niż 20 gr. Całkiem niezły wynik i bez problemu uzyskasz go na swojej stronie. Jednak ta publikacja ma na celu przekazanie Ci wiedzy, która pozwoli zarabiać znacznie większe kwoty. Zarobek rzędu 25$ na miesiąc to żadna rewelacja. Chodzi o to abyś zarabiał co najmniej tyle każdego dnia.

Współczynnik eCPM jest obliczany na podstawie naszych wyników i naliczonych przez system kwot. Dlatego nie będziemy go używać w dalszych rozważaniach. Proponuję dla uproszczenia wprowadzić do naszych celów współczynnik, który nazwę eCPC. Będzie on oznaczał cenę za kliknięcie, którą otrzymujemy w  programie AdSense. Poniżej znajdziesz tabelkę do przeanalizowania. Ilustruje ona jak zmienia się nasz zarobek w zależności od ilości odsłon reklamy. Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na ostatnią pozycję (prawie milion odsłon reklamy). Dla niedużego serwisu z kilkunastoma podstronami oznacza to ok. 5000 unikalnych wizyt dziennie.

Ilość wyświetleń       CTR            Ilość kliknięć             eCPC                            Zarobek
30000                          1,3%                    390                      0,06                                23,40 $
60000                          1,3%                    780                      0,06                                46,80 $
120000                        1,3%                    1560                   0,06                                 93,60 $
240000                        1,3%                    3120                   0,06                                187,20 $
480000                        1,3%                    6240                   0,06                                374,40 $
960000                        1,3%                    12480                 0,06                                748,80 $

Różnym metodom pozwalającym zwiększyć ilość wizyt na Twojej stronie, a co za tym idzie ilość ekspozycji (wyświetleń reklamy) poświęcam prawie w całości III część mojego ebooka. Część III Szkoła średnia – powiększ dwukrotnie swoje dochody. Dowiesz się jakie formy promocji są skuteczne, co to jest Crosslinking, jak pozycjonować stronę w wyszukiwarkach. Jak kierować „dobry” ruch na swoją witrynę i dzięki temu zarabiać więcej w programie Google AdSense.

W tym miejscu mam dla Ciebie zadanie. Przygotuj sobie arkusz kalkulacyjny w np. MS Excel. W komórki zawierające ilość wyświetleń wpisz wartości z naszego przykładu. Współczynniki CTR i nasz eCPC będziesz zmieniać ręcznie. Pozostałe zdefiniuj jako pola wyliczeniowe wg następujących wzorów:

Ilość kliknięć = Ilość wyświetleń * CTR
Zarobek = Ilość kliknięć * eCPC

Jeśli nie masz arkusza kalkulacyjnego możesz skorzystać z kalkulatora online: http://adsense.secert4u.net/calc.php

Współczynnik CTR zmieniaj w zakresie od 0,7 do 2-3%. Natomiast eCPM w zakresie 0,03 do 0,4. To realne wartości, które można uzyskać z polskojęzycznych stron. Jak widzisz, te współczynniki szybciej wpływają na zarobki niż ilość odsłon reklamy. 30.000 wyświetleń reklamy przy CTR 1,5% i eCPC na poziomie 0,4 daje już 360$ miesięcznego dochodu!

System reklam kontekstowych Google AdSense to potężny potencjał zarobkowy. Niektóre strony uzyskują eCPC na poziomie kilku lub kilkunastu dolarów! Policz jaki to dochód przy np. 120.000 wyświetleń i CTR 1,5%. Wygląda to apetycznie, prawda?

W IV Części mojego ebooka znajdziesz praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci kształtować swój eCPC na maksymalnym poziomie. To najszybsza i najskuteczniejsza droga do dużych pieniędzy z programu Google AdSense.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że sztuczne napędzanie ilości ekspozycji nie przyniesie nam nic dobrego. Z czasem być może zaobserwujesz, że zwiększanie ilości odsłon może mieć negatywny wpływ na CTR. Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnienie jest dość proste. Początkujący „adsensowicze” na siłę dążą do zwiększania ilości wizyt korzystając często, z różnych darmowych systemów kierowania ruchu lub systemów wejść gwarantowanych, bazujących na tzw. autosurfach lub innych tego typu wynalazkach. Po jakimś czasie korzystania z takiej „reklamy” zauważysz, że ilość wyświetleń owszem wzrosła, ale CTR niestety poleciał dramatycznie w dół. Działanie takie nie ma najmniejszego sensu co najmniej z kilku powodów. Pierwszy to fakt, że niepotrzebny ruch wygenerowany w ten sposób pochłania sporą część limitu transferu na Twoim serwerze www. Drugi oczywisty argument to spadek CTR. Jeśli wykonałeś zadanie to wiesz, że bardziej opłaca sięwykorzystać dobrze ruch, który już masz niż na siłę generować nowy. Kolejny argument to taki, że spadające CTR w całym systemie nadwątla zaufanie reklamodawców. Wysokie CTR zachęca do emisji reklam. A w naszym wspólnym interesie jest, aby sponsorów było możliwie jak najwięcej.

Oczywiście warto pozyskiwać dużą ilość wizyt na Twoją stronę. Ale niech to będą wizyty osób zainteresowanych tematyką, którą opisujesz. Niech posurfują po Twoim serwisie, przejdą na kolejną podstronę. Im dłużej zatrzymasz ich na stronie, tym większe szanse na kliknięcie w reklamę. Jak kierować „dobry” ruch na własną witrynę… Opisuję to w III części publikacji (rozdział Reklama, reklama).

Ćwiczenie, które wcześniej wykonałeś, może posłużyć jako swoisty plan. Możesz tak poustawiać współczynniki i ilość wyświetleń, aby w efekcie uzyskać pożądany przez Ciebie dochód miesięczny. Teraz nie pozostaje nic innego jak zacząć go realizować!

W dalszych rozdziałach dowiesz się jak możesz wpływać na CTR, oraz na eCPM. Pokażę Ci również jak zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie jak zarabiać więcej z systemem reklam kontekstowych Google AdSense.

Podsumowanie

Google AdSense to program dla właścicieli stron internetowych, który umożliwia odpłatne wyświetlanie reklam. Właściciel witryny otrzymuje wynagrodzenie wówczas, gdy odwiedzający jego stronę kliknie w link reklamowy. W tej części publikacji omówiliśmy najbardziej podstawowe elementy związane z uczestnictwem w programie. Dowiedziałeś się, jakie kryteria musi spełniać Twoja strona, aby została przyjęta do programu. Omówiłem krok po kroku procedurę rejestracji oraz opisałem jak umieścić reklamę na stronie i dostosować jej wygląd do pozostałych elementów. Dowiedziałeś się też jak czytać i interpretować podstawowe współczynniki CTR, CPM, CPC i jak mogą one wpływać na Twoje zarobki. To była szkoła podstawowa. Aby osiągnąć znaczące zarobki czekają Cię jeszcze kolejne szczeble edukacji.

Część II

Gimnazjum – naucz się budować dochodową witrynę

Znajdziemy tu odpowiedź na pytanie, jaki wybrać temat, aby zapewnić sobie popularność, popracujemy nad technikami zwiększającymi CTR dzięki konstrukcji i budowie graficznej strony. Porozmawiamy o kompozycji oraz o tym jak kierować uwagę gościa na różne elementy na stronie.

Część III

Szkoła średnia – powiększ 2-krotnie swoje dochody

Dowiesz się jak budować dobrą pozycję dla Twojego serwisu w wyszukiwarkach, poznasz metody skutecznej promocji, która spowoduje znaczne zwiększenie oglądalności, a co za tym idzie rentowności Twojego serwisu. Zdradzę Ci też 12 sekretnych tipsów zwiększających dochód z reklam Google.

Część IV Studia i praca naukowa

Zdradzę Ci największą tajemnicę mojego sukcesu. Dowiesz się, które reklamy „płacą” najlepiej. Otrzymasz listę najlepszych słów kluczowych oraz przydatne narzędzia w postaci gotowych skryptów, które pozwolą Ci czuwać nad stabilnością i rozwojem Twojego AdSensowego biznesu.

dodatkowe informacje:
• Hosting, serwery, domeny:

http://hosting.secret4u.net

• Kurs html:

http://webmaster.helion.pl/kurshtml/

• Literatura dla webmastera:

http://webmastering.secret4u.net

Google – informacje dla webmasterów:
• regulamin:

https://www.google.com/adsense/localized-terms

• polityka programowa:

https://www.google.com/adsense/policies

• pomoc dla wydawców:

https://www.google.com/support/adsense

MINI SŁOWNICZEK
CPC - (ang. Cost per Click, czyli koszt za kliknięcie). Oznacza koszt, jaki ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link reklamowy.

CPM - (Cost Per Mille, gdzie mille to rzymskie określenie tysiąca) Koszt 1000 ekspozycji, wyświetleń reklamy. Można również spotkać się z określeniem CPT (Cost Per Thousand)

CTR - (ang. ClicK Trought Rate) współczynnik używany w marketingu internetowym. Określa on ilość kliknięć w stosunku do ilości wyświetleń (ekspozycji) reklamy.

Domena - to element systemu nazywania i identyfikowania komputerów w Internecie nazywanego DNS. Inaczej mówiąc to nazwa, która umożliwia zlokalizowanie w Internecie konkretnego komputera, serwera albo ich grupy.

Grupa docelowa - Zbiorowy adresat działań marketingowych. Zbiór osób o ściśle zdefiniowanych cechach (najczęściej demograficzno - społecznych, np.: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, dochód, itp.) stanowiący potencjalną i pożądaną przez reklamodawcę grupę odbiorców przekazu reklamowego. Może też być to grupa osób o podobnych zainteresowaniach.

Hosting - usługa polegająca na udostępnieniu zasobów serwerowni oraz wynajmie platformy sprzętowej lub wirtualnej platformy systemowej. Najczęściej jest to usługa polegająca na wynajmie przestrzeni na serwerze lub serwerach usługodawcy na serwis internetowy usługobiorcy.

HTML - (ang. HyperText Markup Language, hipertekstowy język znaczników) to język składający się ze znaczników (ang. tags) stosowany do pisania stron www.

Indeksowanie - Proces zamiany dużej ilości informacji na postać umożliwiającą łatwe i szybkie przeszukiwanie. Stosowany m.in. w wyszukiwarkach.

Link - Połączenie. Hiperłącze (ang. hyperlink) to zamieszczone w dokumencie elektronicznym (tekstowym, graficznym, wideo, animacji, PDF, HTML) odwołanie do innego dokumentu lub innego miejsca w danym dokumencie. Odwołanie takie związane jest z fragmentem tekstu lub obrazem – uaktywnienie hiperłącza (kliknięcie) powoduje otwarcie dokumentu docelowego.

Page Rank - to metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez najpopularniejszą i dającą najtrafniejsze wyniki wyszukiwarkę internetową Google.

PopUp – Metoda wykorzystywana w internetowej reklamie, polegająca na wyświetlaniu wraz z załadowaną do przeglądarki stroną www wyskakujących okienek zawierających reklamę.

Pozycjonowanie - czynności i techniki zmierzające do poprawienia pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach.

PPC - (ang. Paid Per Click) model współpracy, w którym partner otrzymuje prowizję za kliknięcie w link lub baner. Program partnerski Google AdSense bazuje właśnie na tym modelu.

Robot sieciowy - specjalny program – automat, który może indeksować zawartość stron WWW najczęściej na potrzeby wyszukiwarek takich jak Google. To dzięki nim można przeszukiwać przepastne zasoby serwerów rozrzuconych po całym świecie.

Słowa kluczowe - (ang. keywords) – wprowadzane przez użytkownika, używane przez wyszukiwarkę do znajdowania relewantnych stron w sieci WWW.

Subdomena - inaczej poddomena. Domena niższego poziomu. Jeśli domeną główną jest com.pl to xxx.com.pl będzie subdomeną domeny com.pl.

Wyszukiwarki internetowe - (ang. search engines) to programy oraz strony internetowe, których zadaniem jest ułatwienie użytkownikom Internetu znalezienie informacji w sieci. Wyszukiwarki są konieczne ze względu na ogrom słabo zorganizowanej informacji w sieci.

Jak skorzystać z pełnej wersji ebooka?

Niniejsza publikacja stanowi tylko niewielki fragment całości. Sięgnij po rzetelną wiedzę, dzięki której wiele osób pozazdrości Ci zysków z udziału w programie partnerskim Google AdSense. Pełna wersja ebooka to ponad 280 stron cennych informacji, porad i gotowych rozwiązań. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany zarabianiem na swojej stronie internetowej co najmniej kilkudziesięciu dolarów dziennie – zajrzyj koniecznie do książki Google Adsense.


Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:



Zgadzam się z Polityką Prywatności

Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz

wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.


Losowy wpis

  • Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…
  • Programy partnerskie w praktyce (część II)
  • Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi
  • 5 najlepszych pomysłów na biznes w domu
  • Programy partnerskie w praktyce
Uncategorized

Komentarze:

  • Delicious
  • Facebook
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Twitter

Leave a Reply

(required)

(required)


Przydatne narzędzia pozycjonera

Poznaj darmowe narzędzia, które skazują właścicieli stron internetowych na sukces.

Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna

Najważniejsze narzędzia w ebiznesie

Wszystko, co musisz wiedzieć, by odnieść sukces w ebiznesie.

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW? 120 praktycznych wskazówek

Poznaj 120 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW.

FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów Złotego Programu Partnerskiego.

Dołącz do nas – zostań partnerem Złotego Programu Partnerskiego

Jak zarabiać w najlepszym programie partnerskim w polskim internecie? Dowiedz się jak to wszystko działa i jak czerpać korzyści...

10 mitów pozycjonowania stron internetowych

Poznaj 10 mitów, które sabotują Twoje działania, dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

7 rzeczy,które musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę WWW

Jak sprawić, aby Twoja strona www przyciągała klientów, wzbudzała zaufanie i sprawiała wrażenie profesjonalizmu?

5 najlepszych listów handlowych

Poznaj pięć najskuteczniejszych listów promocyjnych, jakie kiedykolwiek stworzono.

5 najlepszych pomysłów na biznes w domu

Ten artykuł jest o pomysłach na swój własny domowy biznes. znajdziesz tutaj 5 pomysłów, które możesz wykorzystać oraz czerpać...

Jakie strony zarabiają w sieci?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak...

Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…

Autorem artykułu jest Krzysztof Partyka Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…Nigdy zarabianie w internecie nie było takie proste. Przekonaj...

Jak zarobić pierwszą prowizję?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Chciałbyś zarobić swoją pierwszą prowizję w programach partnerskich, ale nie wiesz jak? A może...

Zapisujemy ludzi do Złotego Klubu

Autorem artykułu jest Tomek Urban Załączam program Mozilla Thunderbird – odbieram pocztę. Znowu przyszło kilka maili z programu partnerskiego...

Jak wybrać odpowiedni program partnerski

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk Wiele osób zaczynających swoją przygodę z programami partnerskimi zastanawia się – który z nich...

Wszystko o programach partnerskich

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski Programy partnerskie są najlepszym sposobem na rozpoczęcie zarabiania w internecie. Praktycznie nie trzeba w...

Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel Programy partnerskie są najpopularniejszym internetowym źródłem dochodów firm i osób prywatnych. Co jednak muszę...

Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Przejdź mój specjalny, darmowy kurs a uzyskasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie pozycjonować strony w wyszukiwarkach. Ten intensywny, 8częściowy...

Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu

Ten kurs to ponad 600 darmowych lekcji e-Biznesu. Jako czytelnik Darmowego Biuletynu CzasNaE-Biznes co 3 dni otrzymasz jedną z...

Pozycjonowanie dla początkujących

Zrobiłeś stronę www i nie generuje Ci ona żadnych zysków? Spójrz w statystyki, być może to właśnie kwestia pozycjonowania....

Google AdSense

Czy wiesz, że niektóre strony internetowe generują kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznego dochodu praktycznie bez większego nakładu pracy? Dowiedz się...

Czas na e-biznes

Poznaj biblię e-biznesu. Książka ta zawiera ponad 600 stron wiedzy o tym jak stworzyć i zarabiać w sieci.

Blogi – od sławy do pieniędzy

W jaki sposób zostać uznanym ekspertem w świecie blogerów? Jak na tym zarabiać? A może chcesz się po prostu...

Zostań SuperPartnerem

Zapoznaj się z biblią każdego uczestnika programów partnerskich. Autor tej książki z niejednego programu partnerskiego chleb jadł i wie...

Ile dni trzeba by zrobić stronę?

Autorem artykułu jest Tomek Urban Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie...

Programy partnerskie w praktyce

Poznaj porady jednego ze znanych uczestników wielu programów partnerskich. W tej książce Tomek Urban przedstawia ludzkim językiem to co...

Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?

Autorem artykułu jest Arek Czapla Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie bardzo modne stało się zarabianie przez Internet....