Google AdSense (część III)


Pobierz darmowy fragment książki Google AdSense w formacie PDF. Wystarczy, że klikniesz w ten link a później przejdziesz na zakładkę “Fragment ebooka”..

4. Zgłoszenie witryny

Twój serwis jest już przygotowany do zgłoszenia. Czas zacząć działać. Na początek zapoznaj się uważnie z zasadami programu Google AdSense publikowanymi na stronach Google. Przeczytaj te dokumenty bardzo dokładnie!

Standardowe warunki dotyczące programu Google AdSense TM Online.

https://www.google.com/adsense/localized-terms

Polityka programowa Google AdSense

https://www.google.com/adsense/policies

Jeśli już sobie poczytałeś możemy zacząć działać.

Na stronie https://www.google.com/adsense?hl=pl znajdziesz wejście do formularza. Strona ta służy również do późniejszego logowania się na Twoje konto w programie partnerskim Google AdSense. Warto ją więc sobie zapisać w ulubionych.

Jak widzisz nie ma tu żadnej filozofii. Klikasz na przycisk i przechodzisz do rejestracji.

Wypełnij prawą część formularza podając swój email oraz hasło. Hasło należy powtórzyć i zapamiętać.

Te dane będą Ci służyły do późniejszego logowania się na konto. Hasło musi zawierać kombinację liter i cyfr i składać się co najmniej z 7 znaków. Wciśnij klawisz kontynuuj. Lewa część formularza dotyczy osób, które korzystały wcześniej z programu AdWords czyli zamieszczały swoje reklamy w Google. Takie osoby mogą użyć ujednoliconego loginu i hasła dla obu programów.

W następnym kroku wybierasz typ konta. Pierwsza opcja to konto dla osoby prywatnej albo prowadzącej działalność w USA. Druga to konto dla firmy. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i chcesz świadczyć usługi dla Google w ramach tej działalności, możesz wybrać opcję drugą. Po wybraniu odpowiedniej opcji wciśnij przycisk kontynuuj.

Zostaniesz teraz przeniesiony do formularza, na którym podajesz swoje dane osobowe, adres zgłaszanej witryny itp.

W dolnej części formularza masz opcję wyboru produktów. AdSense dla zawartości oraz AdSense dla wyszukiwania. Pierwszy produkt już znasz – to system dystrybucji reklam kontekstowych poprzez publikację specjalnych boksów reklamowych na Twojej stronie. Drugi produkt to AdSense dla wyszukiwania. Zaznaczenie tej opcji da Ci możliwość zamieszczenia na stronie wyszukiwarki Google. W wyniku jej działania, na pierwszych miejscach wygenerowanej strony, znajdą się linki sponsorowane.

To ciekawa forma zarabiania i dodatkowo uatrakcyjnia Twoją witrynę. Warto więc ją wybrać podczas rejestracji.

W części II ebooka dowiesz się w jakich sytuacjach warto korzystać na stronie z wyszukiwarki i jak dzięki temu zarabiać więcej w programie Google AdSense.

Wciśnij przycisk prześlij. Za chwilę zostaniesz poproszony o potwierdzenie danych. Zatwierdzasz dane i czekasz na e-mail z Google. W liście zostaniesz poproszony o potwierdzenie Twojego adresu poczty elektronicznej. Wiadomość, którą otrzymasz zawierać będzie specjalny link, który należy uruchomić w oknie przeglądarki. To w zasadzie cała filozofia.

Teraz czekamy na „wyrok” redaktorów z Google. Ale nie martw się, jeśli strona jest przygotowana zgodnie z opisanymi przeze mnie zasadami to za dwa dni otrzymasz miłą wiadomość zatytułowaną  „Witamy w programie Google AdSense”. Przeczytaj uważnie jej treść. Aktywuj swoje konto logując się ze strony:

https://www.google.com/adsense?hl=pl.

Zostaniesz poproszony o zaakceptowanie regulaminu. Zapoznaj się też ze stroną pomocy technicznej

https://www.google.com/adsense/faq-tech?hl=pl.

No i czas zacząć działać. Kolejny rozdział omawia sposób umieszczenia reklam na Twojej stronie. Zanim rozpoczniesz pracę mam dla Ciebie jeszcze jedną dobrą wiadomość. Inne strony, które być może stworzysz nie podlegają procedurze zgłoszenia. Jako pełnoprawny uczestnik programu możesz od teraz umieszczać reklamy na wszystkich swoich stronach, tych które już masz i tych które powstaną w przyszłości. Oczywiście te nowe witryny muszą być zgodne z wymaganiami Google zawartymi w regulaminie.

Kilka miesięcy temu firma Google wprowadziła dodatkowe zabezpieczenie, które umożliwia potwierdzenie zgodności Twojego adresu podanego podczas rejestracji. W momencie, kiedy Twoje zarobki przekroczą 50 USD zostanie Ci przesłany pocztą numer PIN, który będziesz musiał wprowadzić po zalogowaniu się na konto. PINy docierają do Polski ze sporym opóźnieniem, musisz więc uzbroić się w cierpliwość. Numer PIN należy wprowadzić w zakładce moje konto / historia płatności. Znajdziesz tam link – wpisz tutaj swój PIN. To ważne, bez tego nie dostaniesz wypłaty!

5. Reklama kontekstowa na Twojej stronie

Właśnie dołączyłeś do elity „adsensowiczów”. Czas najwyższy umieścić reklamę. Zastanów się najpierw, jaka forma graficzna jest odpowiednia na Twoją witrynę. Pamiętaj, aby uzyskać pożądaną skuteczność reklama powinna być dobrze wyeksponowana. Poniżej masz zestawienie oferowanych form. Google nazywa je jednostkami reklam.

Długi Baner 728 x 90 pikseli

Doskonała forma do umieszczenia na górze strony lub w jej centralnej części. Stosując ten baner uzyskasz 4 reklamy na stronę.

Baner 468 x 60 pikseli

Tradycyjna wielkość typowa dla banerów stosowanych w wielu systemach wymiany Stworzony dla witryn, w których przewidziano miejsce na typową reklamę. Uzyskasz 2 reklamy na stronie.

Przycisk 125 x 125 pikseli

Ciekawa forma do umieszczenia przy elementach bocznego menu strony. W tej opcji ukaże się tylko jedna reklama.

Baner połówkowy 234 x 60 pikseli

Dobra forma do umieszczenia na stronach, gdzie nie ma zbyt dużo miejsca. Wyświetla jedną reklamę.

Wieżowiec 160 x 600 pikseli Pionowy baner 120 x 600 pikseli

Bardzo dobre formy do zastosowania po bokach strony. Szerszy zestaw wyświetla 5 reklam natomiast węższy 4 reklamy na stronie.

Baner pionowy 120 x 240 pikseli

Doskonały do umieszczenia przy bocznych elementach menu witryny. Wyświetla 2 reklamy.

Średni prostokąt 300 x 250 pikseli

Świetnie nadaje się do umieszczenia w dużym bloku tekstowym lub do wkomponowania w narożnikach strony. Wyświetla 4 reklamy.

Duży prostokąt 336 x 280 pikseli

Podobnie jak poprzedni zestaw dobry do umieszczenia w dużych blokach tekstowych lub w narożnikach strony. Również wyświetla 4 reklamy, ale ich ekspozycja jest znacznie skuteczniejsza niż w poprzednim przypadku.

Kwadrat 250 x 250 pikseli

Nieco mniejsza forma od poprzednich, ale coś za coś. Ta jednostka wyświetla 3 reklamy.

Mały prostokąt 180 x 150 pikseli

Ciekawa jednostka do zastosowania przy elementach bocznych menu oraz do bloków tekstowych. Wyświetla jedną reklamę. Niedawno Google zaproponowało webmasterom nową atrakcyjną formę reklamy.

Jednostka linki reklam

Rozwiązanie bardzo ciekawe, pozwalające skonfigurować ilość linków (4 lub 5). Podstawowa różnica w działaniu tej jednostki w stosunku do pozostałych form polega na tym, że kliknięcie przenosi surfującego na stronę z linkami do sponsorów, którzy wykupili reklamę na dane słowo.

Jeśli wziąć pod uwagę, że dla danego słowa kluczowego może być kilka do kilkunastu linków sponsorowanych, moc reklamowa witryny wzrasta kilkadziesiąt razy! Kolejne genialne posunięcie Google. Jak to się przekłada na zarobki wydawców – trudno wyrokować, gdyż ta jednostka jest zbyt świeża i nie dysponuję na dzień dzisiejszy wystarczającymi statystykami do oceny efektywności tej formy reklamy. Najnowsze wyniki moich badań znajdziesz na stronie:

http://adsense.secret4u.net
(Dostęp do części serwisu jest chroniony hasłem Znajdziesz je w IV części mojego ebooka)

Obecnie Google zezwala na umieszczenie do trzech różnych jednostek reklamowych na jednej stronie. To doskonale! Im większa ilość linków reklamowych, tym większa szansa na klik i zarobek! Na jednej ze swoich  stron umieściłem 3 jednostki: linki reklam, baner 468×60 oraz baner pionowy 120×240. Taki układ daję łącznie minimum 20 reklam! Przy czym wszystkie jednostki nie zajmują więcej niż 20% powierzchni strony! Przy tak małej powierzchni reklam utrzymanie sensownej „klikalności” jest dość trudne. Trzeba dokonać paru subtelnych zabiegów graficznych. Zapanować nad optymalnym ułożeniem, odległościami.

Jak optymalnie komponować stronę, aby bez narażenia się na zarzut naruszenia regulaminu, skierować uwagę widza na reklamę? To zagadnienie szczegółowo omawiam w części II. Część II Gimnazjum - naucz się budować dochodową witrynę, zawiera praktyczne porady dotyczące kompozycji strony w powiązaniu z lokalizacją i wyglądem reklam. Dzięki zasadom w niej zawartym opanujesz sztukę kierowania uwagi Internauty na niektóre elementy strony. Osiągniesz wyższą „klikalność” i większe dochody.

Zanim więc zdecydujesz się na konkretną reklamę, lub zestawy jednostek reklamowych, warto przeczytać całą publikację. Nieco odbiegliśmy od tematu niniejszego rozdziału. Wszystkie sygnalizowane zagadnienia omówię później. A teraz bierzmy się do dalszej pracy.

Genialnym rozwiązaniem proponowanym webmasterom jest możliwość samodzielnego konfigurowania kolorystyki reklam. Możesz zmieniać kolor ramki, tła, tytułu, tekstu reklamy i adresu URL. Możesz więc skomponować reklamy tak, aby idealnie pasowały do Twojej witryny. To jeden z atutów systemu AdSense, który spowodował tak dużą jego popularność.

Zaloguj się na Twoje konto w Google AdSense korzystając z linku:

https://www.google.com/adsense?hl=pl

Wybierz zakładkę ustawienia reklamy. To Twoje centrum zarządzania wyglądem i kształtem. Narzędzie umożliwia Ci wygenerowanie kodu, który po umieszczeniu na Twojej stronie, spowoduje wyświetlenie wybranej jednostki reklamowej.

Typ reklam

Tutaj wybierasz typ reklamy. Możesz określić czy mają wyświetlać się tylko linki tekstowe, linki tekstowe lub reklamy graficzne, albo zostawić ustawienia domyślne konta.

Pamiętaj, że reklamy graficzne są dużo lepiej płatne. Warto więc wybrać opcję, która umożliwia ich wyświetlanie. Możesz również w ustawieniach domyślnych zdefiniować taką opcję, tutaj zaś wybrać „Użyj ustawienia domyślnego dla mojego konta”. Wówczas każda z tworzonych przez Ciebie jednostek reklamowych opierać się będzie na ustawieniach domyślnych.

Jednostka linki reklam

Tutaj wybierasz ilość wyświetlanych linków reklamowych w jednostce linki reklam. Wybór opcji spowoduje, że dalsze definicje dotyczyć będą tej właśnie jednostki.

Układ reklam

Wybierasz typ i wielkość jednostki reklamowej. Na przykład baner skycraper (wieżowiec) 120×600.

Palety kolorów

Tutaj możesz wybrać kolory Twoich reklam. Do dyspozycji masz predefiniowane układy. Warto jednak samemu skomponować kolorystykę i dopasować ją do wyglądu strony. W tym celu wybierz link zarządzaj paletami kolorów znajdujący się pod listą wyboru schematów kolorystycznych. Jak widzisz masz tutaj możliwość kreowania dowolnego wyglądu jednostek reklamowych. Kompozycja nie ogranicza się do kolorów z palety na tej stronie. Możesz poszczególnym elementom przypisać absolutnie dowolny kolor podając jego kod numeryczny. Narzędzie na tej stronie jest dość intuicyjne. Wystarczy wybrać odpowiedni element: granicę, tło, tytuł, tekst, URL. I wybrać z palety pożądany kolor.

Efekty zobaczysz od razu w przykładzie po lewej. Warto też zapisać stworzony przez siebie schemat do późniejszego użycia. Jeśli skomponowałeś już własną reklamę, kliknij zapisz i pobierz kod, lub po prostu zapisz nazwę nowej palety niestandardowej. Wróć do poprzedniego ekranu. Jeśli zapisałeś swoje ustawienia jako paletę niestandardową zobaczysz jej nazwę na liście wyboru palety kolorów. Pewnie zauważyłeś, że jest też możliwość wyboru kilku różnych palet równocześnie (z przyciśniętym klawiszem control). Spowoduje to losową zmianę kolorystyki reklam na stronie.

URL lub kolor reklamy zastępczej

To bardzo ważny temat i wymaga osobnego omówienia, dlatego pozwól, że wrócę do niego na końcu niniejszego rozdziału.

Kanał

Dzięki kanałom możesz pozyskać szczegółowe informacje o efektywności poszczególnych jednostek reklamowych. Dane dla kanałów wyświetlać się będą w raportach. Kanały i sposoby ich efektywnego wykorzystywania omówię szczegółowo w III części publikacji.

Dzięki wykorzystaniu kanałów Twoje działania staną się bardziej uporządkowane. Działając świadomie możesz osiągnąć znacznie lepsze wyniki. Jak to zrobić? Jak wykorzystać kanały dla powiększenia swoich dochodów? Odpowiedzi znajdziesz w części III – powiększ 2-krotnie swoje dochody.

Strony z ramkami

Jeśli w konstrukcji Twojej strony użyłeś ramek i chcesz umieścić reklamę Google w takiej właśnie ramce zaznacz koniecznie tę opcję. W zasadzie odradzam takie rozwiązanie, gdyż może to utrudnić wyświetlanie pożądanego zestawu. Taka strona w ramce musi zawierać treść i wszystkie elementy niezbędne do wyświetlenia reklam zgodnych z interesującymi nas słowami kluczowymi.

Po zaznaczeniu wszystkich opcji w okienku na dole znajdziesz swój kod. Zaznacz go i skopiuj do schowka. Następnie wklej do kodu źródłowego Twojej strony w miejscu, w którym chcesz aby reklama się wyświetlała.

Kod to nic innego jak skrypt java. Ma on następującą postać:

<script type=„text/javascript”><!–
google_ad_client = „pub-xxxxxxxxxxxxxx”;
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 600;
google_ad_format = „120x600_as”;
google_ad_channel =„„;
google_color_border = „2D5893”;
google_color_bg = „99AACC”;
google_color_link = „000000”;
google_color_url = „000099”;
google_color_text = „003366”;
//–></script>
<script type=„text/javascript”
src=„http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js”>
</script>

Pamiętaj! Pod żadnym pozorem nie wolno ingerować w jego zawartość. Kod generujesz zawsze z poziomu omawianej strony.

Po wklejeniu kodu na stronę system rozpoczyna wyświetlanie reklam w Twoim serwisie. A Ty zaczynasz swoją wielką przygodę z biznesem, który zapewni Ci godne wynagrodzenie za włożony wysiłek. Pamiętaj jednak, że to dopiero początek drogi. Czeka Cię jeszcze wiele zakrętów, niespodzianek i przygód. Prawdziwe zarobki nie przyjdą od razu. Sam zobaczysz, że w pierwszych tygodniach nie będzie kokosów w Twoich statystykach.

Kolejne części mojej publikacji nauczą Cię jak wielokrotnie zwiększyć dochody. Zdradzę Ci sekrety, które pozwalają mi zarabiać bez większego wysiłku ponad 20$ dziennie.

Wróćmy jednak na chwilę do zagadnienia reklamy zastępczej.

W niektórych sytuacjach na Twoich stronach wyświetlać się będą tzw. reklamy dla usług dobroczynnych. Niestety na takich „reklamach” nic nie zarobisz. Kiedy może nastąpić taka sytuacja? Jak można temu zapobiec?

Czytaj dalej …

Jak skorzystać z pełnej wersji ebooka?

Niniejsza publikacja stanowi tylko niewielki fragment całości. Sięgnij po rzetelną wiedzę, dzięki której wiele osób pozazdrości Ci zysków z udziału w programie partnerskim Google AdSense. Pełna wersja ebooka to ponad 280 stron cennych informacji, porad i gotowych rozwiązań. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany zarabianiem na swojej stronie internetowej co najmniej kilkudziesięciu dolarów dziennie – zajrzyj koniecznie do książki Google Adsense.


Niniejszy artykuł pochodzi z darmowego szkolenia o tym jak zarabiać w sieci. Możesz zapisać się na to szkolenie korzystając z poniższego formularza:



Zgadzam się z Polityką Prywatności

Szanuję Twoją prywatność. W każdej chwili możesz

wypisać się z tej listy klikając w link na końcu każdego maila.


Losowy wpis

  • Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?
  • FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP
  • Jak zarobić pierwszą prowizję?
  • Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
  • Programy partnerskie w praktyce (część III)
Uncategorized

Komentarze:

  • Delicious
  • Facebook
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Twitter

Leave a Reply

(required)

(required)


Przydatne narzędzia pozycjonera

Poznaj darmowe narzędzia, które skazują właścicieli stron internetowych na sukces.

Kurs usability. Jak tworzyć efektywne i intuicyjne serwisy WWW?

Spraw, aby Twoja strona www była użyteczna, przejrzysta i intuicyjna

Najważniejsze narzędzia w ebiznesie

Wszystko, co musisz wiedzieć, by odnieść sukces w ebiznesie.

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW? 120 praktycznych wskazówek

Poznaj 120 praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW.

FAQ – odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów ZPP

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania partnerów Złotego Programu Partnerskiego.

Dołącz do nas – zostań partnerem Złotego Programu Partnerskiego

Jak zarabiać w najlepszym programie partnerskim w polskim internecie? Dowiedz się jak to wszystko działa i jak czerpać korzyści...

10 mitów pozycjonowania stron internetowych

Poznaj 10 mitów, które sabotują Twoje działania, dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

7 rzeczy,które musisz wiedzieć zanim założysz własną stronę WWW

Jak sprawić, aby Twoja strona www przyciągała klientów, wzbudzała zaufanie i sprawiała wrażenie profesjonalizmu?

5 najlepszych listów handlowych

Poznaj pięć najskuteczniejszych listów promocyjnych, jakie kiedykolwiek stworzono.

5 najlepszych pomysłów na biznes w domu

Ten artykuł jest o pomysłach na swój własny domowy biznes. znajdziesz tutaj 5 pomysłów, które możesz wykorzystać oraz czerpać...

Jakie strony zarabiają w sieci?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Pośród setek stron w sieci nie wszystkie, a raczej niewielka ilość zarabia pieniądze. Jednak...

Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…

Autorem artykułu jest Krzysztof Partyka Zacznij zarabiać pieniądze na jakie zasługujesz…Nigdy zarabianie w internecie nie było takie proste. Przekonaj...

Jak zarobić pierwszą prowizję?

Autorem artykułu jest Adrian Kołodziej Chciałbyś zarobić swoją pierwszą prowizję w programach partnerskich, ale nie wiesz jak? A może...

Zapisujemy ludzi do Złotego Klubu

Autorem artykułu jest Tomek Urban Załączam program Mozilla Thunderbird – odbieram pocztę. Znowu przyszło kilka maili z programu partnerskiego...

Jak wybrać odpowiedni program partnerski

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk Wiele osób zaczynających swoją przygodę z programami partnerskimi zastanawia się – który z nich...

Wszystko o programach partnerskich

Autorem artykułu jest Piotr Bukowski Programy partnerskie są najlepszym sposobem na rozpoczęcie zarabiania w internecie. Praktycznie nie trzeba w...

Programy partnerskie – pytania i odpowiedzi

Autorem artykułu jest Łukasz Gabryel Programy partnerskie są najpopularniejszym internetowym źródłem dochodów firm i osób prywatnych. Co jednak muszę...

Wszystko co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Przejdź mój specjalny, darmowy kurs a uzyskasz wiedzę, która pozwoli Ci skutecznie pozycjonować strony w wyszukiwarkach. Ten intensywny, 8częściowy...

Najdłuższy darmowy kurs e-Biznesu

Ten kurs to ponad 600 darmowych lekcji e-Biznesu. Jako czytelnik Darmowego Biuletynu CzasNaE-Biznes co 3 dni otrzymasz jedną z...

Pozycjonowanie dla początkujących

Zrobiłeś stronę www i nie generuje Ci ona żadnych zysków? Spójrz w statystyki, być może to właśnie kwestia pozycjonowania....

Google AdSense

Czy wiesz, że niektóre strony internetowe generują kilkanaście tysięcy dolarów miesięcznego dochodu praktycznie bez większego nakładu pracy? Dowiedz się...

Czas na e-biznes

Poznaj biblię e-biznesu. Książka ta zawiera ponad 600 stron wiedzy o tym jak stworzyć i zarabiać w sieci.

Blogi – od sławy do pieniędzy

W jaki sposób zostać uznanym ekspertem w świecie blogerów? Jak na tym zarabiać? A może chcesz się po prostu...

Zostań SuperPartnerem

Zapoznaj się z biblią każdego uczestnika programów partnerskich. Autor tej książki z niejednego programu partnerskiego chleb jadł i wie...

Ile dni trzeba by zrobić stronę?

Autorem artykułu jest Tomek Urban Mam dwóch znajomych, którzy od kilku miesięcy zbierają się za założenie strony… i rozpoczęcie...

Programy partnerskie w praktyce

Poznaj porady jednego ze znanych uczestników wielu programów partnerskich. W tej książce Tomek Urban przedstawia ludzkim językiem to co...

Jak aktywnie zarabiać w programie partnerskim Złotych Myśli?

Autorem artykułu jest Arek Czapla Nie jest dla nikogo tajemnicą, że obecnie bardzo modne stało się zarabianie przez Internet....